سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر اینکه یک باند تهیه و توزیع موادمخدر قصد انتقال مقدار زیادی مواد از استانهای شرقی کشور به شهرهای غربی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به ردیابی مسیر حرکتی باند قاچاقچیان شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی خودروی آنها را که یک دستگاه کامیون بود، در ورودی شهر کرمانشاه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی های انجام گرفته از این خودرو، ۱۱۲ کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف شد.

جاویدان با اشاره به دستگیری هر سه عضو باند، از انتقال خودروی توقیفی قاچاقچیان به پارکینگ خبر داد.

افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر

وی در ادامه از کشف حدود سه تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود دو تن و ۶۰۸ کیلوگرم بوده، ۱۲ درصد رشد داشته است.

جاویدان خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم و پنج هزار و ۲۴۴ نفر قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر هم دستگیر شده اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از رشد ۲۷ درصدی دستگیری قاچاقچیان و ۲۵ درصدی حمل کنندگان مواد مخدر طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: دستگیری توزیع کنندگان و خرده فروشان نیز با سال گذشته تقریبا برابری می کند.

وی گفت: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۱۳۰۴ معتاد متجاهر با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند.