شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#وزارت#جدید

انتقاد وزارت راه از کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در مسکن مهر


انتقاد وزارت راه از کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در مسکن مهر

عضو هیئت‌ مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران، گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر ۸۳۵۲ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یدالله رحمانی عدم حضور و حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید را از دغدغه‌های سال‌های اخیر شرکت عمران شهرهای جدید اعلام و اظهار کرد: حضور دستگاه‌های خدمات‌‌رسان را برای ارائه خدمات در شهرهای جدید نمی‌بینیم یا این حضور بسیار کم‌رنگ است.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت عمران شهرهای جدید به‌عنوان متولی به‌منظور کسب رضایت ساکنان، علاوه بر وظایف قانونی، نقش دستگاه‌های اجرایی را در ارائه خدمات نیز اجرا می‌کند. به این معنا که ما خود اقدام به ساخت مدرسه، درمانگاه، مسجد، پارک، پاسگاه انتظامی و سایر خدمات روبنایی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که این مساله بار مالی قابل توجهی دارد و باید سازوکارهای لازم فراهم شود تا بتوانیم به خوبی از عهده این نقش برآییم، افزود: طی سال‌های اخیر بند "ب" تبصره 8 قانون برنامه و بودجه به ما اجازه داده تا بتوانیم از ظرفیت این بند در تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: تاکنون 4400 میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر هزینه شده است. بر اساس برآوردهای صورت گرفته 8352 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر نیاز است.

انتهای پیام/