شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کابینه دوازدهم

پاسخ اعضای کابینه دوازدهم به سوالات در حاشیه جلسه دولت

کدخبر: 398575
اقتصاد نیوز : روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: ما در برابر کاخ سفید بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم و شما باید به قانون برگردید، خجالت نکشید و به مقررات برگردید و امروز و فردا نکنید . بدانید با بازگشت شما به تعهدات بلافاصله ما هم به کلیه تعهدات خود برمی‌گردیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیستم اسفند ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت عنوان کرد: ما در برابر کاخ سفید بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم و شما باید به قانون برگردید، خجالت نکشید و به مقررات برگردید و امروز و فردا نکنید. بدانید با بازگشت شما به تعهدات بلافاصله ما هم به کلیه تعهدات خود برمی‌گردیم.

رییس جمهور افزود: خوشبختانه رهبر انقلاب با صراحت بیان کرده که اگر آنهایی که پیمان شکسته‌اند به اجرای پیمان بازگشتند ما هم به اجرای کامل پیمان برمی‌گردیم و اگر آنها در برابر قانون تسلیم شوند ما یک ساعت هم ادامه تحریم‌ها را جایز نمی‌شماریم.

جو سراوان آرام است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره  آخرین وضعیت سراوان تصریح کرد: در سراوان مشکلی نداریم. دو هفته پیش توضیحاتی در این زمینه داده شده و الان جو آنجا آرام است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت فرایند انتخابات الکترونیکی هم گفت: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ مورد آن الکترونیکی شده است.

مجمع تشخیص درباره fatf تصمیم درست بگیرد/بخشی از گرانی‌ها به دلیل واسطه‌هاست

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور   در مورد اظهارات محسن رضایی در مورد اف‌ ای تی اف گفت: امیدوارم مجمع تشخیص درباره fatf یک تصمیم درست بگیرد و بر اساس آن تصمیم برای مردم بگوید چرا این تصمیم را گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی  دیگری درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: تلاش دولت این بوده و هست که از ارز ترجیحی برای کالاهایی که مردم به صورت روزمره به آن احتیاج دارند، استفاده شود. بخشی از این گرانی‌ها به دلیل نقش واسطه‌هاست. لذا ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم از تولید به مصرف، راه را کوتاه کنیم.

افتتاح چندین طرح مهم در هفته پایانی سال

رضا اردکانیان وزیر نیرو از افتتاح چند طرح مهم در استان‌های گیلان و مازندران در هفته آینده خبر داد و گفت: ما در پویش هر هفته الف ب ایران از جمله وعده هایمان این بود که به ۱۶۵۰ روستا آبیاری پایدار برسیم. خوشبختانه با افتتاح دیروز هر ۱۶۵۰ روستا طرح هایشان به مدار بهره برداری رسید.

وی افزود: هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد.

همچنین هیأت وزیران در جلسه امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، به آقای محمد نوذری به عنوان استاندار ایلام رأی اعتماد داد.

رئیس جمهور پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به استاندار ایلام، ضمن ابلاغ سلام به مردم عزیز این استان و نخبگان و خانواده های شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: استان ایلام سراپا میزبان رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس بوده است؛ لذا ما به مردم غیور این استان مدیون و بدهکاریم.