شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#منابع#وزیر اطلاعات

نشست امنیتی مقامات اسرائیل و مصر/ مقدمه‌چینی برای سفر نتانیاهو به قاهره


نشست امنیتی مقامات اسرائیل و مصر/ مقدمه‌چینی برای سفر نتانیاهو به قاهره

منابع خبری از نشست امنیتی محرمانه میان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و معاون رئیس اطلاعات مصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز منابع صهیونیستی روز گذشته فاش کردند که «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل با سران اطلاعاتی مصر درباره سازماندهی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره گفتگو کرده‌اند.

این منابع گزارش دادند که الی کوهن با «ناصر فهمی» معاون رئیس اطلاعات مصر در منطقه «شرم الشیخ» دیدار و درباره همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه در شبه‌جزیره سینا و تامین آزادی کشتیرانی در دریای سرخ بحث و گفتگو کرده است.

از سوی دیگر ناصر فهمی به رسانه های عربی اعلام کرد که این نشست در نوع خود مهم ترین جلسه طی چندین سال گذشته محسوب می‌شود و ما در آن درباره هماهنگی پرونده های امنیتی و سیاسی و سایر موارد بحث کردیم.

معاون رئیس اطلاعات مصر افزود در نشست با وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین موارد مربوط به همکاری ها در زمینه انرژی و امکان سازماندهی سفر نتانیاهو به قاهره مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این منابع صهیونیستی گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد پیش از انتخابات کنست به قاهره سفر کند.

قاهره و تل‌آویو از چند ماه قبل در حال بررسی سفر نتانیاهو به قاهره هستند و آخرین باری که نتانیاهو به مصر سفر کرد در زمان ریاست جمهوری «حسنی مبارک» بود.

در همین ارتباط دو منبع اسرائیلی گفتند که سفر نتانیاهو قرار بود یک ماه قبل انجام شود اما این سفر به تعویق افتاد و مصری‌ها با توجه به انتخابات زودهنگام اسرائیل از نتانیاهو خواسته‌اند ابتدا حسن نیت خود در خصوص قضیه فلسطین را نشان دهد.

به گفته منابع اسرائیلی، نتانیاهو به این شروط مصری‌ها و هر گونه اقدامی در خصوص قضیه فلسطین در آستانه انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی، مخالفت کرده است.

انتهای پیام/