شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#تعداد#کرونا#جدید#بیمار

کمترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا در روسیه از اوایل مهر ماه


کمترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا در روسیه از اوایل مهر ماه

با شناسایی ۹۰۷۹ مورد جدید آلودگی، شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه به ۴ میلیون و ۳۵۱ هزار نفر رسیده که از این تعداد، ۹۰ هزار نفر جان باخته و بیش از ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار بیمار درمان شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته فقط 9 هزار و 79 مورد افزایش یافت که کمترین میزان آلودگی روزانه از اول ماه اکتبر سال گذشته میلادی (10 مهر ماه) به اینطرف است.

طبق این اطلاعات، بدین ترتیب تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه به 4 میلیون و 351 هزار و 553 نفر رسیده است. بیشترین موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر، یک هزار و 116 مورد در شهر مسکو و 959 مورد در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است. ضمن اینکه، تعداد بیماران فعال، یعنی افرادی که به دلیل ابتلا به کووید-19 همچنان تحت درمان هستند، به 315 هزار و 751 نفر کاهش یافته است.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 466 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب، تاکنون 90 هزار و 275 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند. میزان تقریبی موارد فوت بیماران کرونایی به 2.07 درصد رسیده است. به طور خاص، طی روز گذشته 51 مورد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در شهر مسکو و 52 مورد هم در شهر سن‌پترزبورگ گزارش شده است.

علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از بیماری کووید-19 طی روز گذشته 13 هزار و 350 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 3 میلیون و 945 هزار و 527 نفر رسیده است. سهم بیماران درمان شده در روسیه به 90.7 درصد از کل افراد مبتلا افزایش یافته است. بیشترین موارد بهبود بیماران - یک هزار و 453 بیمار در شهر مسکو و 2 هزار و 749  بیمار در شهر سن‌پترزبورگ بوده است.

علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز اعلام کرد که پزشکان روسی تاکنون بیش از 113 میلیون و 800 هزار آزمایش برای تشخیص کووید-19 انجام داده‌اند و در این رابطه، در حال حاضر حدود 510 نفر تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

انتهای پیام/