به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم پویش نذر رهایی که به خاطر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده بود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در رسم و مرام پهلوانی کمک به مردم و گرفتن دست افتادگان خیلی تاکید شده است. اگر پهلوان ها از گذشته در جامعه مورد توجه مردم بودند و به آنها احترام می‌گذاشتند یکی از مهم ترین دلایل آن مردم داری پهلوانان بود.

وی افزود: یکی از افتخارات جامعه ورزش همین رسم پهلوانی است. آنچه که جامعه ورزشی می‌توانند به آن افتخار کنند تنها کسب مدال نیست بلکه از آن بالاتر حل مشکلات و تواضع نسبت به مردم است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اگر ورزش را فقط به مسابقات و برد و باخت خلاصه کنیم به ورزش ظلم کردیم. ورزش یعنی در خدمت تعالی انسان‌ها بودن و اینکه از این طریق به تعالی انسان ها کمک کنیم. منش پهلوانی از دل ورزش بیرون می آید.

وی تصریح کرد: خدمت به انسان ها و توجه به مسائل آنها بخشی از ورزش است. خوشحالیم که جامعه ورزش ما همراه با افتخارآفرینی به مرام پهلوانی نیز توجه دارد. امسال سال سختی بود برای مردم ما به واسطه کرونا و مشکلات اقتصادی که به وجود آمد. جامعه ورزش به وسیله پویش های مختلف به کمک مردم آمد. در سال 99 اگرچه فعالیت های ورزشی تا حدودی متوقف شد و خیلی از مسابقات برگزار نشد اما افتخارآفرینی را در جهت خدمت به مردم شاهد بودیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: جای تقدیر و تشکر دارد از همه عزیزان و فدراسیون ها و ادارات کل که همراهی کردند و اسمشان را در این مراسم پرافتخار ثبت کردند. امیدوار هستیم که این مسیر پرافتخار را با کمک همه جامعه ورزش ادامه دهیم.