شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک

بانک شهر فعلاً به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

بترانس، تاصیکو، وشهر و ورازی نمادهایی بودند که اطلاعیه‌های آنها امروز موردتوجه قرار گرفت. همچنین در پایان نمودار حکشتی، چکاپا و خبهمن به‌صورت تکنیکال موردبررسی قرار گرفت.

مهم‌ترین خبر دراین‌بین مربوط به بانک شهر بود که با وجود زیان انباشته ۱۸هزار میلیارد تومانی رای به عدم انحلال آن داده شد.

بترانس: شرکت «ایران‌ ترانسفو»، صورت‌های مالی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود را به اسم «ایران ترانسفو ری» را روی کدال منتشر کرده است. بترانس توانست در سال مالی خود به‌ازای هر سهم ۷۵۸ ریال سود شناسایی کند. این در حالی است که در سال گذشته به‌ازای هر سهم ۳۸۴ ریال سود ثبت کرده بود. اوایل همین ماه صورت‌های مالی یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه خود را به نام شرکت ترانس پست پارس را روی کدال منتشر کرد که این شرکت توانسته بود به‌ازای هر سهم ۱۶۲۷ ریال سود شناسایی کند. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته به‌ازای هر سهم ۱۲ هزار ۵۶۳ ریال زیان شناسایی کرده بود که این نشان می‌دهد امسال توانسته است وضعیت عملیاتی خود را بهبود ببخشد و بتواند سود خوبی را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

تاصیکو: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، صورت‌های مالی شش ماه خود را روی کدال منتشر کرده است. شرکت توانست به‌ازای هر سهم با سرمایه جدید ۹۴ ریال سود شناسایی کند. این نماد در مدت مشابه سال گذشته با سرمایه قدیم به ازای هر سهم ۶۰ ریال سود شناسایی کرده بود. اگر بخواهیم سود امسال را با این افزایش سرمایه تعدیل دهیم؛ حدوداً یک رشد ۱۴۳ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشت. درآمد عملیاتی و سودآوری امسال این نماد ۸۸ درصد رشد کرده است که دلیل این رشد فروش سرمایه‌گذاری‌ها بود. هزینه‌های مالی این نماد کاهش ۶۱ درصدی خوبی داشت که این هم به سودآوری شرکت کمک کرده است. سود تلفیقی منتشرشده این شرکت به‌ازای هر سهم ۷۲۸ ریال بود و در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۳ ریال سود شناسایی کرده بود. این نشان می‌دهد شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو هم وضعیت نسبتاً خوبی را داشته‌اند.

وشهر: بانک شهر، تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده خود را روی کدال منتشر کرد. در چند روز اخیر بانک شهر به مجمع عمومی رفت تا در خصوص مشمولیت ماده ۱۴۱ بانک، تصمیم‌گیری شود. دلیل احضار بانک در مجمع، انحلال یا ادامه فعالیت بود. با توجه به گزارش هیئت‌مدیره و نتایجی که حاصل شد؛ به نظر می‌رسد که بانک وضعیت رو به بهبودی دارد و فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی این بانک رشد خوبی داشته است به همین دلیل رأی به عدم انحلال بانک داده شد.

بانک شهر فعلاً به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنین هیئت‌مدیره موظف شده برای خروج مشمولیت ۱۴۱ و کاهش زیان انباشته به‌خصوص اقداماتی که برای سرمایه در نظر گرفته‌شده زودتر انجام شود تا شرکت بتواند از این وضعیت خارج شود. طبق آخرین صورت‌های مالی سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان انباشته شناسایی کرده است.

ورازی: بیمه رازی، پیشنهاد افزایش سرمایه داد و این شرکت می‌خواهد سرمایه ۸۳۹ درصدی را از محل مطالبات سهام‌داران آورده نقدی و یک‌درصدی هم از تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهد. دلیل این افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی، افزایش سهم بازار، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، ترمیم درصد توانگری مالی و کسب مجوز بیمه اتکایی که در مجمع در موردش صحبت شد و به تصویب هیئت‌مدیره هم رسید، عنوان کرده است.

حکشتی: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در تصویر بلندمدت این نماد یک خط حمایتی و مقاومتی دیده می شود که چند کف و سقف را به هم متصل کرده است. نمی‌توان گفت این خط معتبر است اما می‌تواند سهم را با واکنش‌های مثبتی مواجهه کند.

در تصویر کوتاه‌مدت، حرکت آخر این نماد تقریباً در هرروز با صف فروش، قیمتش کاهش یافت. اکنون به خط حمایتی نزدیک شده است در اینجا سهم می‌تواند یک برگشتی را داشته باشد.

وضعیت این سهم بسیار جالب نیست ابر کومو در بالای کندل‌ها نشان می‌دهد که مقاومت این سهم زیاد است و کندل‌ها کار سختی را برای عبور دارند. با استفاده از یک فیبوناچی ریتریسمنت در موج صعودی اخیر مشاهده می‌شود که سهم تمام سطوح فیبوناچی خود را ازدست‌داده است.

چکاپا: گروه صنایع کاغذ پارس، در تصویر بلندمدت در یک کانال صعودی نوسان می‌کرد که درحرکت صعودی قدرتمند خود سقف این کانال را روبه بالا شکست و در ریزش اخیر خود نیز دوباره وارد این کانال شد.

در نمای کوتاه‌مدت این نماد اکنون کندل‌ها به کف کانال رسیده‌اند و این نقطه می‌تواند به‌عنوان یک حمایت باعث برگشت سهم شود. در صورت برگشت نخستین مقاومت مهم، خط روند نزولی و در صورت شکست این مقاومت، قیمت‌های ۶۳۶ و ۷۰۰ و ۷۹۰ تومان می‌تواند اهداف در دسترس باشند.

در صورت ریزش از این نقطه قیمت‌های ۴۹۰، ۴۵۵ و ۴۲۰ تومان می‌تواند حمایت‌های بعدی سهم باشند.

خبهمن: گروه بهمن، در نمای بلندمدت این سهم یک خط حمایتی از کف‌های گذشته و یک خط مقاومتی از سقف‌های گذشته داریم که اکنون می‌تواند به‌عنوان حمایت عمل کند.

در نمای نزدیک سهم در ریزش اخیر به قیمت ۱۷۸۰ تومان بسیار نزدیک شده است. در این نقطه خطوط حمایتی ذکرشده و همچنین یک حمایت استاتیک با یکدیگر برخورد می‌کنند که می‌تواند نقطه حمایتی بسیار مهمی را ایجاد کنند و باعث برگشت سهم شوند. در این صورت با شکست خط روند نزولی کوتاه‌مدت سهم می‌تواند با عبور از مقاومت‌های ۲ هزار و ۲۰۰ و ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به هدف ۲ هزار و ۷۵۰ تومان که احتمالاً با خط روند نزولی بلندمدت هم‌تراز شود، برسد.