شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#قانون اساسی#ارمنستان#رئیس جمهور

برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان/ مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی


برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان/ مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی

بعد از آنکه نخست وزیر ارمنستان "اونیک گاسپاریان" را از سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح این کشور برکنار کرد، رئیس جمهور "آرمن سارکیسیان" به دادگاه قانون اساسی ارمنستان مراجعه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان امروز (چهارشنبه) از برکناری "اونیک گاسپاریان" رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

بر اساس این اطلاعات، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان در بیانیه‌ای در این رابطه نوشته است: «با توجه به این واقعیت که رئیس جمهور "آرمن سارکیسیان" پیش‌نویس حکم برکناری رئیس ستادکل ارتش را امضاء نکرده است، ولی در عین حال برای حل و فصل اختلافات در این رابطه به دادگاه قانون اساسی مراجعه نکرده، از تاریخ 10 ماه مارس (20 اسفند ماه)، "اونیک گاسپاریان" به اجبار قانون، از سمت خود برکنار خواهد شد.»

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، بعد از اقدام دولت در برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، "آرمن سارکیسیان" نیز به دادگاه قانون اساسی این کشور مراجعه کرده و خواستار دخالت این ارگان و تجدید نظر در این زمینه شد.

مراجعه رئیس جمهوری ارمنستان به دادگاه قانون اساسی مشروط به مشکلات حقوقی بوجود آمده‌ای است که در نتیجه ابتکارعمل نخست وزیر این کشور در برکنار کردن رئیس ستاد کل ارتش (که جزو وظایف وی نبوده و برعهده رئیس جمهوری قرار دارد) و مراحل حقوقی متعاقب آن، تشدید شده است.

لازم به ذکر است که تصمیم قانون اساسی ارمنستان در این رابطه می‌تواند تأثیر جدی بر تصمیمات اتخاذ شده کنونی و روند آتی تفاسیر از متن قانون اساسی این کشور بگذارد.

انتهای پیام/