شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#لیزینگ خودرو

رییس پلیس آگاهی تهران مطرح کرد:

لزوم بازنگری در امنیت خودروهای داخلی/ موضوع که لیزینگ خودرو کلاهبرداری بیش نیست/صد درصد خودروهای سند نمره در شهرستان‌ها است

به گزارش منیبان؛ نشست خبری سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ امروز ۲۰ اسفند در ستاد پلیس آگاهی خیابان وحدت اسلامی برگزار شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سال ۹۹ سالی خاص بود گفت: به رغم وجود کرونا هیچ گزارشی از تقلب در خدمت رسانی نداشتیم. میزان هزار و ۷۰۰ نفر روزانه به پلیس آگاهی مراجعه می کنند.

او افزود: محدودیت در نگهداری مجرمان باید رعایت شود همچنین پروتکل‌های حقوق شهروندی باید لحاظ شود. اعمال محدودیت ها در ۹ شب و تعطیل شدن واحدهای صنفی و تاریکی معابر در فعالیتها پلیس آگاهی موثر بود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به سرعت خود را با شرایط ستاد کرونا هماهنگ کرد. مشکلات اقتصادی در سال ۹۹ در خدمات رسانی پلیس آگاهی موثر بود. بعد از تغییر در قیمت سکه طلا و ارز شاهد انباشت بی ضابطه ‌وجوهات بودیم. این مقوله در سال ۹۹ به پلیس آگاهی فشار آورد. همچنین گرانی موبایل خودرو و قطعات خودرو در ماموریت های پلیس آگاهی موثر است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: به دلیل کرونا شاهد افزایش فعالیت و مبتدیان مردم در فضای مجازی بودیم. برای مثال چند روز اخیر با رییس اتحادیه طلا و جواهر در زمینه خرید و فروش طلا در فضای مجازی جلسه برگزار کردیم. البته با تلاش و پیگیری ها در تهران در زمینه سرقت و جزم و جنایت اقدامات مناسب انجام شده است. تامین نظم و امنیت تهران ویژگی های خاص خود را دارد سه ونیم تاچهار میلیون جمعیت شناور در این کلانشهر روزانه تردد‌ می کنند.

به گفته او بیش از ۶۰ درصد مجرمان تهران غیر بومی هستند و همین مقوله کنترل پلیس آگاهی را دشوار می کند.۲۰درصد کارگاه های کشور در کلانشهر تهران فعال هستند.

لطفی افزود: در سال ۹۹ بسیاری از پرونده از دیگر کلانشهرها ارسال شده است. پلیس آگاهی تهران از تجهیزات و امکانات علمی و فنی مناسب برخوردار است. بر اساس آمار پلیس آگاهی تهران ۱۰ها پرونده بومی و غیر بومی را بررسی می کند . بر اساس بررسی های انجام شده پلیس آگاهی جزو بهترین و زحمتکش ترین نهادهاست.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تهران یک شهر شبانه روزی است. یکی از مراکز پلیس برای سرقتها، ۱۱۰ برای گزارشات مردمی و سامانه ۱۹۷ برای رسیدگی به شکایات وجود  دارد. سرقت اولویت چهارم مردم تهران است. تخلفات راهنمایی و رانندگی،سایر جرایم ، نزاع و درگیر به ترتیت اولویت یکم تا سوم هستند. ۵۷ درصد سرقت ها در تهران سرقت خرد بوده و دو درصد وقوعات افزایش داشته است. البته هفت درصد میزان کشفیات نیز افزایش یافته است. میزان کشفیات در مقایسه با سال گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است.

او گفت: رسیدگی به جرایم جنایی یکی از اولویت های تهران است که در این زمینه نسبت به سال قبل ۱۵درصد روند کاهشی داشته است. تعداذ قتل عمد نسبت به سال گذشته ۵ نفر افزایش داشته است. در مجموع ۹۳/۷ جرایم جنایی کشف شده است. پرونده جنایی سال قبل همچنان در دستورکار قرار دارد. ۴۰ درصد آدم ربایی، ۱۸درصد تجاوز، فقدان افراد ۱۵ درصد ،۱۹درصدتجاوز و ۲۵ درصد سرقت مسلحانه نسبت به سال قبل کاهش یافته است. البته این آمار در مقایسه با سال ۹۸ است.

به گفته او مرکز اداره چهارم آگاهی به شکل متمرکز به مقوله فقدان توجه می کنند. فقدان جزو جرایمی است که به شکل کشوری بررسی می شود.

لطفی ادامه داد: برخی از فقدان ها به دلیل بیماری،کودکان یا به عمد است. تفاوت بین رابطه نامشروع و تجاوز باید قائل شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره فقدان افسر اف بی ای اظهار کرد: پرونده به ما ارجا نشده است. ۶درصد سرقتهای خشن کاهش و ۷۸/۶کشف شده است.

به گفته او بخش قابل توجهی از سرقت ها در زمینه لوازم خودرو است و این مسئله با معتادان متجاهر مربوط می شود. ۸۴درصد خودروهای مسروقه در اسرع وقت کشف شده است.

لطفی ادامه داد: ۶۷ درصد از کشفیات مربوط به کف زنی و قاب زنی ۹۴ درصد جیب بری مربوط بوده است. مبارزه با باندهای خشن و سازمان یافته در طرح کاشی هزار و ۵۰۰ باند کشف شده  است. با معظل شرکت‌های هرمی در شهر تهران مواجه هستیم.

او با بیان این موضوع که لیزینگ خودرو کلاهبرداری بیش نیست افزود: لیزینگ غیر مجاز خودرو امسال ما را اذیت کرد. مردم بدانند لیزینگ خودرو امکان پذیر نیست ۲۶شرکت امسال برخورد شده و تعدادی هم پیش دستانه اقدام شده است. امسال لیزینگ ها خودرویی برای تحویل وجود ندارد.

لطفی با بیان اینکه پلیس آگاهی یکی از وظایفش برخورد با سند نمره است گفت: برخی سارقان خودروهای تصادفی را خریداری و خودروی مشابه را سرقت کرده و قطعات را در آن جایگزین می کنند. صد درصد خودروهای سند نمره در شهرستان ها است. در استان‌های همجوار در حوزه سرقت تعامل مناسب انجام داده ایم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: جلسه ای در بهمن ماه با استاندار تهران برگزار شد یکی از مباحث جدی در زمینه امنیت خودرو بود. باور داریم که باید امنیت خودروهای داخلی بازنگری شود. در زمینه قطعات تعامل مناسب با خودرو ساز داریم و در تهران در سال ۹۹بیشترین تعامل با دستگاه قضا داشتیم.

به گفته او محکومان متواری یکی از مشکلات تهران بود. جالب است بدانید تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر شدند. بسیاری از آنها باید خودشان را معرفی کنند. مردم ما در خصوص ضمانت باید اطلاعات حقوقی لازم را کسب کنند. بنابراین یکی از برنامه ها ما در سال ۱۴۰۰ رسیدگی به محکومین کیفری است .تاکنون بیش از ۶هزار نفر تعیین تکلیف شده اند و باید خودشان را معرفی کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از اقدامات مناسب پلیس آگاهی گشت آشکار است. استعلام چهره و پیگیری های متعدد به شکل آنلاین وجود دارد در سال ۱۴۰۰ گشت آشکار پلیس آگاهی تقویت می شود.

او اظهار کرد: انتشار بی ضابطه تصاویر در فضای مجازی مشکلات متعدد به دنبال دارد و مردم تصاویر را در اختیار پلیس قرار دهد. این در حالی است که بسیاری از تصاویر برای ایران نیستند. از سوی پلیس آگاهی فضا به شدت بررسی می شود. افراد در صورت در دست داشتن تصاویر یا فیلم آن را در اختیار سایت های پلیس قرار دهند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: همپوشانی با پلیش راهور وجود دارد. امکاناتی فراهم می شود تا تمامی خودروها رصد شود.

لطیفی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد خودروهای سرقتی در ۴۸ ساعت اولیه کشف می شود.

او افزود: یکی از راهکارها برای کمک به افراد مال باخته سوال از افراد مضمون است.  

لطفی در پایان بیان کرد: برای روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز پلیس در حالت آماده باش است. کنترل مجرمان در این ایام انجام می شود. البته در مراکز خرید اقداماتی را زمینه مهار جیب بری و دیگر تخلفات انجام شده است. برای مثال افرادی برای نظافت وارد منزل می شوند که زمینه ساز سرقت هستند.