شهر خبر

آبی شدن استان ها اصلا به معنای مسافرت کردن به آن ها نیست!

به گزارش منیبان، دکتر مینو محرز با اشاره به اینکه اخیرا تصاویری از خرید کردن شب عید مردم در بازارها و مراکز خرید منتشر می شود که وحشتناک است و مردم اصلا فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند، گفت: اصلا به خرید شب عید نروید زیرا برخی مراکز خرید و بازارها نه تهویه دارند و نه پنجره،  از طرفی ویروس کرونا نیز مجددا در حال افزایش است و من در این شرایط موافق با بسته شدن و تعطیلی و قرنطینه کامل هستم.

عدم اعمال محدودیت های سخت؛ افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر

وی اضافه کرد: درست است که تعطیلی مراکز خرید باعث آسیب اقتصادی به اصناف و گروه های شغلی می شود اما با شیوع  کرونا در همه جای دنیا مشکل اقتصادی ایجاد شده و این مختص به ایران نیست و جان مردم از مشکلات اقتصادی واجب تر است و دولت باید تا جایی که در توان دارد در حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

عضو کمیته علمی کرونا خاطرنشان کرد: هزینه هر بیمار کرونا از روزی که در بیمارستان بستری می شود تا زمانی که مرخص می شود  بسیار زیاد است و عدم اعمال محدودیت های سخت تر و عدم تعطیلی اصناف و مشاغل باعث افزایش تعداد بیماران و تعداد مرگ و میر می شود.

اگر برای خرید می روید این نکات را رعایت کنید/ خرید غیر حضوری بهترین گزینه است

محرز گفت: از نظر من در این شرایط خرید مجازی بهترین گزینه است زیرا هیچ ارتباط و رفت و آمد خاصی صورت نمی گیرد و مردم می توانند جنس و کالا را درب منزل و با ایمنی بالا دریافت کنند.

وی توصیه هایی جدی برای خرید حضوری هم داشت: اگر مردم قصد خرید حضوری دارند به تهویه مراکز خرید توجه کنند، حتما دو ماسک بزنند و وارد اماکن پر تجمع و شلوغ نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند . در ضمن شستن و ضد عفونی مرتب دست ها در حین و بعد از خرید بسیار مهم است.  

آبی شدن استان ها اصلا به معنای مسافرت کردن به آن ها نیست

این متخصص عفونی با بیان اینکه رنگ بندی شهرها باعث گمراهی برخی از مردم شده است، اظهار داشت: مردم فکر می کنند منطقه ای که مثلا آبی و زرد است می توان به آنجا سفر کرد، در حالیکه مسافرت و تجمع در شهرها باعث قرمز شدن و به مرحله هشدار رسیدن آن ها می شود.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر پس از تور قشم و کیشی که برگزار شد و مردم در آنجا شرکت کردند، بیمارستان های خصوصی در سطح شهر تهران اکثرا پر شده اند و در بیمارستان های دولتی نیز کم کم شاهد افزایش تعداد بیماران بستری هستیم  زیرا سرعت انتقال ویروس بالاست. حتی ما مراجعه خانوادگی را هم در این روزها می بینیم.