به گزارش برنا؛ مراسم دانش آموختگی علمی و تخصصی ناجا با حضور سردار حسین اشتری،فرمانده ناجا صبح امروز ۲۰ اسفند برگزار شد.

فرمانده ناجا در ابتدای این مراسم با درود بر روح شهدا و سید الشهیدان مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی و روح امام خمینی (ره) و با تبریک عید مبعث گفت: این روز بزرگ را بر رزمندگان اسلام، فرمانده کل قوا و مردم ایران تبریک عرض می کنم.

او افزود: در این شرایط خاص این مراسم را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم. این دوره با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه های ما و نیروی انتظامی برگزار شد.

او ادامه داد: پیامبر اسلام می فرمایید من مبعوث شدم به دلیل مکارم و اخلاق یکی از رسالت های نیروی انتظامی هم ارتقای نظم آرامش ‌اخلاق در جامعه است. ما باید از ظلم و تجاوز به حقوق مردم و قانون جلوگیری کنیم . این مهم با آموزش شما عزیزان محقق می شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برگزاری آموزش های تخصصی با رعایت موازین اخلاقی و دینی لحاظ می شود گفت : باید بتوان با مهارت افزایی به مردم خدمت کرد. این دوره یکساله در طول خدمت شما از اهمیت بالا برخوردار است. این آموزش پایه و اساس محسوب می شود. نیروی انسانی سرمایه نیروی انتظامی است و باید بر اساس حرفه گرایی باشد. براین اساس افراد باید به ماموریت خود آگاه باشند. کارهای مهمی در نیروی انتظامی انجام شده است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز بعد از اتمام و فارغ التحصیل نباید نکات مورد آموزش را فراموش کرد بلکه‌ در طول خدمت‌باید خودتان را به روز نگه دارید. باید روش های نوین مجرمان را بشناسید و شیوه مهار آن را بدانید. یک پلیس انقلابی و جهادی باید به فن آوری روز آگاه باشد.

او ادامه داد: در یکسال اخیر نیروی انتظامی به دلیل شیوع کرونا در آماده باش بوده است البته باید برای انتخابات و روزهای پایان سال نیز آماده است.

فرمانده نیروی انتظامی در یک سال اخیر با رهنمود های رهبری و ایثارگران کادر درمان و پلیس همیشه در عرصه بودند اظهار کرد: نیروی انتظامی سهم بی بدیلی در مهار کرونا داشته است و با تاکیدات فرمانده کل قوا در روزهای نخستین شیوع کرونا‌ ماموریت با موضوعات متخلف همچون برخورد با محتکران، ضدعفونی کردن اماکن عمومی، برخورد با افراد مجرم در فضای مجازی و اعمال محدودیت ها را به شکل مناسب انجام شد.

او افزود: نیروی انتظامی در سیل فروردین ۹۸ هم بر اساس اظهارات مقام معظم رهبری نیروی انتظامی خوش درخشید. نیروی انتظامی در کنار مردم در تمامی عرصه ها حضور دارد و بر این ماموریت افتخار می کنیم. خدا را شاکر هستیم که خدمتگزار مردمیم و اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان گفت: خودمان را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می کنیم امنیت انتخابات در دستان ماست و مردم فردی را انتخاب می کنند تا با روحیه جهادی بر روی پای خود بی ایستد و بتواند در برابر قلدری امریکا بیایستد. ایران با اقتدار ایستاده است. اگر ما کشور ضعیفی بودیم با ما کاری نداشتند . حضور حاج قاسم باعث امنیت جهان شده بود اگر رهنمودهای رهبری و رشادت حاج قاسم نبود امنیت در جهان وجود نداشت باید راه این شهید با پیروی از مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند.

در این مراسم از  خانواده شهید محمد محمودزاده و فرمانده هان آموزشی تجلیل شد.