به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیر کل امور عشایر استان با تاکید بر صدور کارت تردد دام برای عشایر، گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام انجام می‌شود.
 
آذر فرد با بیان اینکه ۹ هزارو ۵۰۰ خانوار با ۷۲ هزار نفر، جمعیت عشایری کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می دهند افزود: تاکنون ۵۰ درصد از عشایر استان کارت تردد دریافت کرده اند.
 
وی ادامه داد: کارت‌های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها ۴۵ هزار تومان هزینه می‌کنند.
 
مدیر کل امور عشایر استان با تاکید بر اینکه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان کوچ اعلام شده است گفت: کوچ زود رس موجب انقراض گیاهان دارویی و ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود.
 
آذر فرد از عشایر خواست برای مجوز و دریافت کارت تردد و جلوگیری از قاچاق دام به اداره منابع طبیعی و اداره کل دامپزشکی استان مراجعه کنند.
 
مدیر کل منابع طبیعی استان هم از عشایر استان خواست در زمان کوچ با اداره و امور عشایرهمکاری کنند.
 
حکمتیان افزود: دستگاه‌های متولی خدمات رسان و تامین علوفه به همراه نیروی انتظامی و سپاه امنیت عشایر را تامین می‌کنند.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه با اشاره به جایگاه عشایر در کشور گفت: روحیه همت و غیرتی که در بین روستاییان و عشایر این سرزمین موج می‌زند، همان اراده جهادی در مسیر تولید، خود اشتغالی، تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکای به توانمندی‌های خود است.
 
حجت الاسلام میر محمدی افزود: مسئولان و متولیان بهبود وضعیت راه‌ها و امنیت عشایر را مد نظر قرار دهند.