بارش برف و باران در تعطیلات آخر این هفته / هشدار کولاک در این استان ها

یک سامانه بارشی به ایران وارد شده است.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بارش گسترده برف و باران در اکثر مناطق کشور خبر و نسبت به کولاک برف در برخی مناطق هشدار داد.

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز چهار شنبه 20 اسفند در نوار شمالی کشور از بعد از ظهر در بخش هایی از غرب و دامنه های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

از اوایل وقت فردا پنج‌شنبه 21 اسفند سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و موجب بارش برف باران در نواحی شمال غرب و غرب کشور خواهد شد.

فعالیت این سامانه در بعدازظهر پنجشنبه شدت یافته و علاوه بر مناطق ذکر شده به تدریج در بخش هایی از دامنه های البرز و سواحل دریای خزر دامنه های زاگرس مرکزی، مناطق مرکزی کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

روز جمعه بر شدت و گستره فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب در سایر مناطق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. از بعدازظهر شنبه هفته آینده با حرکت به سوی شرق از شدت این سامانه در نواحی غربی کاسته شده و فعالیت آن به سواحل دریای خزر بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می شود.

هواشناسی آخر هفته در ایران

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی اواخر وقت شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و روز یکشنبه برای اکثر مناطق جعبه پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی شده است.

با ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه برای نواحی غرب و بخش هایی از شمال غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که طی روز جمعه با گسترش سامانه در کشور سرعت وزش باد افزایش یافته و باعث ریزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کولاک برف در ارتفاعات و کاهش دید افقی می شود.

همچنین شنبه هفته آینده برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. از پنجشنبه تا شنبه با عبور سامانه برای اکثر مناطق کشور کاهش دمای محسوس پیش‌بینی شده و از روز یکشنبه روند افزایش دما آغاز می شود.

دریای خزر از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل وقت شنبه مواج و طوفانی است. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.