شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

کراس اور 7 نفره SWM رسماً توسط سیف خودرو معرفی شد + عکس

روز گذشته شرکت سیف خودرو نماینده و تولید کننده محصولات SWM در ایران، جدیدترین محصول خود را در معرض دید خبرنگاران گذاشت، از چند هفته پیش تاکنون شاهد تردد و انتشار تصاویر خودروی SWM G05 با پوشش استتار در خیابانهای کشور بودیم و اکنون، سیف خودرو رسما اعلام کرد برنامه ای جدی برای تولید این کراس اور 7 نفره در سال آتی دارد.

IMG_9950.JPG

G05کراس اوری 7 نفره در کلاس لارج تورینگ و خودرویی بسیار بزرگ تر از اولین محصول swm در ایران یعنی G01 است و با توجه به فضای مناسب کابین، انتخابی قابل قبول برای خانواده ها باشد.

IMG_9919.JPG

ابعاد SWM G05

SWM جی05 4750 میلیمتر طول، 1860 میلیمتر عرض دارد و ارتفاعی برابر 1780 میلیمتر دارد، فاصله محوری آن نیز 2750 میلیمتر اعلام است و همانطور که پیش تر اشاره کردیم، با این ابعاد  SWM G05 فضای کافی برای قرارگیری پنج سرنشین بزرگسال و دو کودک را دارد.

IMG_9940.JPG
صندلی راننده در این خودرو دارای تنظیمات برقی است، همچنین میتوان صندلی های ردیف دوم و سوم را به صورت دستی باز و بسته کرد که در صورت خواباندن این ردیف صندلی ها، با فضای بار بسیار قابل قبولی نیز مواجه خواهیم شد.
وزن خالص این خودرو 1595 کیلوگرم اعلام شده که هرچند زیاد سنگین محسوب نمی‌شود، اما با وجود موتور 156 اسب بخاری، انتظارات ما را از قابلیت های حرکتی خودرو تا حدودی کاهش می‌دهد.

IMG_9920.JPG

مشخصات فنی SWM G05

SWM G05 همانند برادر کوچک خود در بازار ایران، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد، اما این موتور با توجه به وزن بیشتر مدل G05 بهینه شده و حداکثر توانی برابر با 156 اسب‌بخار ارائه می‌دهد، نهایت گشتاور آن نیز برابر با 230 نیوتن‌متر است، ترکیب و اعدادی مشابه دیگر کراس اور های چینی بازار کشور، اما وجه تمایز این خودرو با برخی از رقبا، سیستم انتقال قدرت آن است و در این خودرو، به جای جعبه دنده cvT یا دو کلاجه شاهد استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هستیم که توان موتور را به چرخ های جلو منتقل می‌کند.

1.JPG

تجربه رانندگی با SWM G05

هرچند قضاوت در مورد توانایی ها و ویژگی های یک خودرو با چند دقیقه رانندگی در یک مسیر بسیار کوتاه غیر ممکن است، اما در همان زمان کوتاه رانندگی با SWM G01 روی پیست کوچک سیف خودرو متوجه تعلیق نسبتا نرم خودرو شدیم، هرچند میزان بادی رول کابین به نظر زیاد می‌رسید.

IMG_9996.JPG عملکرد خودرو در شتاب گیری اولیه هم به لطف ضرایب مناسب دنده 1 و دنده 2، فراتر از حد انتظار بود و اگر دیگر دنده ها نیز به همین صورت با دقت انتخاب شده باشد، میتوان قابلیت حرکتی G05 را قابل قبول دانست، آخرین نکته ای که در همان چند دقیقه جلب توجه می‌کرد، ترمز های تیز و قابل اطمینان خودرو بود، هرچند همچنان در مورد عملکرد ترمز خودرو در سرعت های بالا مطمئن نیستیم، اما سیستم ترمز G01 حداقل در سرعت های زیر 70 کیلومتر نمره قبولی می‌گیرد.

IMG_9998.JPG

تجهیزات رفاهی SWM G05

G05 همانند دیگر رقبال هم وطن خود که این روزها در حال فتح قیمت های بالاتری نسبت به گذشته هستند ، امکانات رفاهی بسیاری را در خود جای داده است و می‌توان آن را یکی از پر اپشن ترین های بازار نامید.

IMG_9914.JPG از جمله تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به مواردی همچون نمایشگر 12 اینچی با امکان اتصال به بلوتوث و انجام تنظیمات خودرو، نمایشگر پشت کیلومتر 4.3 اینچی، سنسورهای پارک، دوربین 360 درجه، ترمز پارک الکترونیکی، سانروف پانوراما، خروجی های تهویه ردیف عقب، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، سیستم رانندگی اسپرت، دوربین ضبط وقایع و سیستم کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد.

IMG_9905.JPG
همچنین SWM مدل G05 را از نظر امکانات ایمنی نیز تا دندان مسلح کرده و 6 کیسه هوا، رادار هشدار خروج از خط، رادار نقظه کور، رادار تصادف جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و....، بخشی از امکانات ایمنی این کراس اور 7 نفره هستند.

IMG_9975.JPG

قیمت SWM G01

سیف خودرو هنوز قیمت اس دبلیو ام G05 را اعلام نکرده، و تنها از برنامه خود برای عرضه این خودرو در سال 1400 خبر داده است، اما در صورت انتشار هر بخشنامه یا خبری در این خصوص آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

در پایان می‌توانید در ادامه مطلب از آلبوم تصاویر کامل این خودرو دیدن نمایید.