شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#دولت بایدن

درخواست نمایندگان آمریکا از دولت بایدن برای توافق با ایران+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از  شبکه ای بی سی نیوز، ۱۴۰ تن از نمایندگان آمریکا در نامه ای که به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ارسال شد، خواستار یک توافق "جامع" با ایران شدند که به غیر از برنامه هسته ای به نفوذ تهران در منطقه نیز رسیدگی کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ از توافق جامعی که بین ایران و قدرت های جهانی شکل گرفته بود، خارج شد. با روی کار آمدن دولت بایدن وعده هایی برای بازگشت به برجام از سوی بایدن داده شد اما هنوز هیچ اقدام عملی از سوی آمریکا انجام نشده است.

نامه قانونگذاران آمریکایی که توسط ۷۰ جمهوریخواه و ۷۰ دموکرات امضا شده که خواستار یک توافق یا مجموعه ای از توافق ها برای محدودیت برنامه هسته ای ایران، توقف برنامه موشکی و رسیدگی به رفتار تهران در خاورمیانه است.

چهارشنبه گذشته ۳۲ گروه آمریکایی از دولت بایدن خواستند که واشنگتن سریعا به برجام بازگردند.

۱۵۰ تن از نمایندگان دموکرات آمریکا در ماه دسامبر از بایدن خواستند تا به سرعت به توافق با هسته ای ایران بازگردد و گفتند که این اقدام باید در جهت  شروع مذاکرات بیشتر باشد.

برخلاف این خواسته دموکرات ها ماه گذشته میلادی ۱۲۰ نفر از نمایندگان جمهوریخواه در جهت  سیاست های تنش دولت پیشین آمریکا خواستار عدم بازگشت دولت بایدن به برجام شدند.

برخی از نمایندگان آمریکا با اشاره به نامه ای که امروز سه شنبه به بلینکن ارسال شده، مدعی همبستگی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر سر این موضوع شدند.