«دانیل سلامی» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در توئیتی مدعی شد، یک فروند هواپیمای برزیلی که این هفته در فرودگاه بن گوریون فرود آمده است، دیشب (سه‌شنبه شب) در پروازی مستقیم این فرودگاه را به سمت فرودگاه «هواری بومدین» الجزایر ترک کرد.

ایتای بلومنتال دیگر خبرنگار اسرائیلی روزنامه یدیعوت آحارنوت در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «برای اولین بار در طول تاریخ، یک هواپیمایی مستقیما از اسرائیل به الجزایر می‌رود. هواپیمای ارتش برزیل از نوع (FAB۲۵۸۴) حامل مسئولان بلندپایه برزیلی، این هفته وارد فرودگاه بن گوریون شده است».

کشور الجزایر , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور برزیل ,

دو خبرنگار روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت برای اثبات ادعای خود تصاویری از مسیر پروازی هواپیمای برزیلی منتشر کردند که نشان می‌دهد این هواپیما از آسمان تونس عبور کرده و وارد آسمان الجزایر شده است، این در حالی است که با توجه به نوع هواپیمای برازیلی باید عملیات سوخت‌گیری انجام می‌شد.

هنوز مقامات رسمی الجزایر به این ادعای دو خبرنگار روزنامه اسرائیلی مزبور هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

این ادعای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که تونس و الجزایر دی ماه گذشته همزمان با اعلام عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی، با بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل هیئت‌های آمریکایی و اسرائیلی که عازم مغرب شده بود، مانع عبور آن شدند؛ به طوری که این هواپیما مجبور شد با عبور از دریایی مدیترانه و حریم هوایی یونان و ایتالیا و اسپانیا در فرودگاه بین‌المللی رباط فرود بیاید.

اوایل دی‌ماه گذشته، وزارت خارجه تونس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «تونس به موضع حاکمیتی کشورها احترام می‌گذارد، اما توجهی به عادی سازی روابط ندارد  و موضع تونس متاثر این تغییرات نیست».این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که «تونس هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کند و آن را در تضاد با موضع رسمی این کشور می‌داند».