شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#حمله سایبری

واکنش روسیه به حمله سایبری آمریکا+جزییات

به گزارش منیبان؛به نقل از شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه، پسکوف روز سه شنبه در مورد امکان حمله تلافی جویانه سایبری آمریکا علیه روسیه گفت: این خبر نگران کننده است.زیرا نشریه آمریکایی معتبر چنین امکانی را مطرح و علاوه بر آن امکان حمله سایبری را اعلام می کند که جرم سایبری بین المللی است.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که آمریکا قصد دارد یک سری حملات سایبری علیه سیستم های داخلی مقام های روسی در پاسخ به هک شرکت نرم افزار سولارویندز که به روسیه نسبت داده می شود، انجام دهد.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود آورده است که انتظار می رود اولین اقدام اصلی در این زمینه، ظرف سه هفته آینده انجام شود . با یک سری اقدامات مخفیانه در سراسر شبکه های روسی که قرار است برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ارتش و سرویس های اطلاعاتی این کشور قابل درک باشد.

منابع آمریکایی خبر دادند که این حملات با تحریم های اقتصادی علیه روسیه توام خواهد بود.

پسکوف در ادامه گفت: چنین تصور می شود که موجودیت روسیه برای برخی ژنرال های آمریکایی موجب نگرانی شده است. 

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: لازم می دانم در این مورد یادآوری کنم که روسیه بارها اعلام کرده است و اصرار دارد که طرف روسی و دولت روسیه هیچگاه ارتباطی با هر گونه جرایم سایبری نداشته است. 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد یک فرمان اجرایی را برای تقویت محافظت از سیستم های رایانه ای دولتی برای جلوگیری از حملات سایبری در آینده امضا کند.

دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مدعی اند که روسیه در حمله سایبری به شرکت نرم افزار سولارویندز دست داشته است.

مارس ۲۰۲۰، هکرها موفق به آپلود ویروسی در نسخه بروز شده اوریون  (Orion) شدند و سپس هزاران مشتری این شرکت از جمله نهادهای دولتی آمریکا و بیش از ۴۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی، این نرم افزار را دانلود کردند و مورد استفاده قرار دادند.

نمایندگان روسیه در عالی ترین سطح جملگی ادعای واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در این حمله را رد کردند.

موضوع حملات سایبری در فوریت رسیدگی کاخ سفید، پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، پس از آنکه از یک رخنه بزرگ به سیستم های ایمیلی مایکروسافت که مورد استفاده شرکت های تجاری کوچک، دولت های محلی و پیمانکاران نظامی کلیدی است، پرده برداشته شد. مایکروسافت، مهاجمان را یک گروه چینی تحت حمایت دولت شناسایی کرد.

دولت آمریکا مشخصا اعلام نکرده که چه کسی مسئول این عملیات هکری است، اما در کاخ سفید و شرکت مایکروسافت این نگرانی وجود دارد که جاسوسی و سرقت ممکن است پیش زمینه ای برای اقدامات تخریبی بیشتر باشد.

در همین حال، کاخ سفید روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از طرف شورای امنیت ملی، جدی بودن این مساله را مورد تاکید قرار داد.