بازداشت مرد کانادایی به جرم حمله به سه زن مسلمان با حجاب

به گزارش رکنا، پلیس شهر ادمونتون در کانادا، مردی ۴۴ ساله را را به اتهام سه فقره حمله نفرت محور علیه سه زن مسلمان و محجبه در جنوب این شهر بازداشت کرد.

شین ادوارد ترمبلی، بدون آدرس ثابت، هر سه مورد تهدید و حمله را مرتکب شده است.

گری ویلیتس، گروهبان از واحد جنایات نفرت‌محور و افراط‌گرایی سرویس پلیس ادمونتون روز دوشنبه در یک انتشار خبری گفت: قدامات این فرد این سه زن را آسیب زده و سطح قابل توجهی از ترس را در جامعه ما ایجاد کرده است. گری ویلیتس از واحد جنایات نفرت و افراط گرایی خشن سرویس پلیس ادمونتون،ویلیتس گفت:ترمبلی برای پلیس و ادمونتون ترانزیت بخاطر «چندین حادثه مرتبط در چند سال اخیر» شناخته شده است.

پلیس ادمونتون ممکن است تماس تلفنی از یک زن مسلمان سیاه پوست را که هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفته است را منتشر کند. در اعلامیه پلیس شرح حوادث نفرت محور که علیه زنان مسلمان به وقوع پیوسته آمده است.

به گفته پلیس در تاریخ ۳ فوریه، ساعت ۱۲ ظهر، یک زن ۱۹ ساله باحجاب در داخل مرکز حمل و نقل دانشگاه آلبرتا منتظر بود که مردی با او روبرو شد و با اهانت‌های نژادپرستانه او را مورد حمله قرار داد. مرد پرخاشگر شد و طوری رفتار کرد که انگار قصد حمله به زن را دارد. او پس از درگیر شدن با یک کارمند حمل و نقل فرار کرد.

حادثه دوم ۳۰ دقیقه بعد در خیابان‌های شهر رخ داد که مردی از جاده فرار کرد و در پیاده رو متوقف شد و راه زن ۲۷ ساله سیاه پوستی را که برقع پوشیده بود بست.

مرد شروع به فحاشی و فریاد زدن کرد. او از خیابان دور از زن عبور کرد، سپس به عقب برگشت و در حالی که تهدید به مرگ و از بین بردن حجاب او می‌کرد، از پشت او را هل داد. وی همچنین در رابطه با حادثه سوم در ساعت ۲:۱۰ بعد از ظهر در تاریخ ۱۸ ژانویه. یک زن ۴۳ ساله سیاه پوست را در خارج از یک فروشگاه رفاهی را مورد تعرض قرار داده است.