به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به نقل از میرر، به گفته ستاره شناسان انگلیسی این یک نوع نادر از سنگهای "کربنی کندریت " است که حاوی اسیدهای آمینه و عناصر سازنده پروتئین و زندگی است.

این سنگ ۳۰۰ گرمی در منطقه روستایی "گلوستر" هنگامی فرود آمده که ماه گذشته آسمان انگلیس شاهد بارش شهاب سنگهای آسمانی بوده است.

شهاب سنگ نادر به گفته کارشناسان با سرعت ۴۰ برابر سرعت صوت در مدار زمین فرود آمده است و به نظر می رسد به حدی بزرگ بوده که با توجه به سرعت و از دست دادن بخش هایی از بدنه اش بتواند از مدار زمین عبور کرده و خود را به زمین برساند.

1319215.jpg

دکتر ریچارد گرینوود ، محقق پژوهشی علوم سیارهدر این باره گفت: ما با دیدن شهاب سنگ شوکه شدیم و بلافاصله فهمیدیم که این یک شهاب سنگ نادر و یک اتفاق کاملاً منحصر به فرد است. این گونه سنگها هرچه بیشتر در معرض اکسیژن قرار بگیرند میزان خلوص مواد خود را نشان خواهند داد.

1319214.jpg

شهاب سنگهای کندریت ، شهاب‌سنگ‌های سنگی (غیر فلزی) هستند که به همان صورتی که از بدنهٔ اصلی (مادر) جدا شده‌اند؛ بی‌آن‌که در اثر عواملی مانند ذوب شدن، یا جداسازی تغییر پذیرفته باشند، وجود دارند. هنگام شکل‌گیریِ این سنگها ا انواع مختلف گردوغبار و ذره‌هایی که در منظومهٔ شمسی اولیه موجود بوده‌اند به هم می پیوندند تا سیارک‌های اولیه را بسازند.