شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

با صدور بیانیه؛

جنبش عهدالله از مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ تمجید کرد

جنبش عهدالله از مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ تمجید کرد

جنبش اسلامی عهدالله با صدور بیانیه ای از مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار اخیر با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش اسلامی عهدالله از مواضع آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار اخیر با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان طی سفر به عراق تمجید کرد.

در بیانیه جنبش اسلامی عهدالله آمده است:

«الحمدلله رب العالمین، والصلاه و السلام علی محمد و آله الطیبین الطاهرین.

دیدار حضرت آیت الله العظمی آقای سیستانی (دام ظله) با پاپ واتیکان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به ویژه در رابطه با موضع گیری های اسلامی ناب، که حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار آن را مطرح کردند.

مواضعی که ایشان مطرح نمودند تاکیدی بر راه فقهای ربانی است که درباره مبارزه با ظلم و ایستادن در برابر عملکرد قدرت‌های بزرگ و دفاع از مستضعفان و مسلمانان و سخن گفتن «درباره تحمل رنج و سختی بسیاری از مردم در کشورهای مختلف از ظلم و ستم و فقر و اذیت و آزار دینی و فکری» و همچنین «در خصوص جنگ‌ها و اعمال خشونت بار و محاصره اقتصادی و آوارگی و دیگر مواردی که ملت‌های منطقه ما -مخصوصا ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی- از آن رنج می برند» موضع گیری کرده اند.

عبارت‌هایی که در سخنان ایشان ذکر شد، نه تنها در مضمون بلکه در مصداق، با راه و اندیشه و خط امام خمینی (قدس سره) و حضرت امام خامنه ای (دام ظله) مطابقت دارد، و این همان راه اسلام ناب و خط رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) می‌باشد.