شهرخبر

بیماران خود ایمنی و رژیم غذایی مناسب برای آنها

بیماران خود ایمنی و رژیم غذایی مناسب برای آنها

بیماران خود ایمنی و رژیم غذایی مناسب برای آنها
افرادی که دچار بیماری های خود ایمنی هستند باید در تغذیه خود مواد غذایی مانند آووکادو،ماهی سالمون و... را جای دهند.
به گزارش بهداشت نیوز، ماهی سالمون حاوی اسیدچرب امگا-3  انتخاب خوبی برای افرادی است که از یک بیماری خودایمنی رنج می برند. در شرایطی که انواع مختلفی از بیماری های خودایمنی وجود دارد، یک نقطه مشترک در همه آن ها  هست که حمله اشتباه به سلول های سالم در بدن است اما بدون در نظر گرفتن این که از کدام بیماری خودایمنی رنج می برید، رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در حال بهتر شما داشته باشد.
 
 فهرستی از بیماری های خودایمنی
 آرتریت روماتوئید
  لوپوس
  بیماری سلیاک
  مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس)
  آلوپسی آره‌آتا
 
 مواد غذایی مناسب برای افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی
 سبزیجات برگدار
آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی تقویت کننده ایمنی مانند ویتامین C، ویتامین A و منیزیم  در این سبزی‌ها می تواند به پشتیبانی از مدیریت بیماری خودایمنی کمک کند.
 
 ماهی سالمون
ماهی سالمون دارای اسید چرب امگا-3 است که می تواند به کاهش التهاب موجود در برخی بیماری های خودایمنی و همچنین پشتیبانی از ایمنی بدن کمک کند.
 
 آووکادو
آووکادو یکی از میوه های محبوب در جهان است که نه تنها منبع خوبی برای چربی های دوستدار قلب است، بلکه سرشار از پتاسیم هم است.
 
 سبزیجات چلیپایی
سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم، جوانه های بروکسل و کلم حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون هستند و این ترکیب نقش مهمی در تنظیم ایمنی بدن دارد و می تواند بر نشانه های  یک بیماری خودایمنی تاثیر بگذارد.