شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#جدید#چین#منابع

منابع آگاه خبر دادند؛

تلاش چین برای تولید نسل جدید جنگنده‌ها در راستای مقابله با آمریکا

تلاش چین برای تولید نسل جدید جنگنده‌ها در راستای مقابله با آمریکا

منابع آگاه نزدیک به دولت چین از تلاش پکن برای طراحی و ساخت جنگنده‌های جدید خود در راستای توانایی مقابله با نسل جدید جنگنده‌های آمریکایی NGAD خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تشدید رقابت‌های تجاری – نظامی میان چین و آمریکا به ویژه از زمان روی کار آمدن بایدن و تقویت ناتو، پکن و واشنگتن طی روزهای اخیر علاقه بسیار زیادی نسبت به تقویت و توسعه برنامه نظامی خود نشان داده‌اند.

در همین راستا، گروهی از کارشناسان نظامی در گفتگو با نشریه «چاینا مانیتوریگ پست» چین از تصمیم پکن برای طراحی و تولید نسل جددی جنگنده‌های خود خبر دادند که گفته می‌شود این اقدام، در پی اقدام واشنگتن برای توسعه ناوگان نظامی هوایی خود انجام خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه در دولت چین گفت: چین به دنبال توسعه نسل بعدی جنگنده‌های خود است ولی از آنجاکه این جنگنده‌ها فقط قابلیت پرواز از پایگاه‌های هوایی را دارند (و نه پرواز از روی ناوهای نظامی)، چین این پروژه را «جنگنده‌های پس زمینه‌ای» نامگذاری کرده است.

به گفته این کارشناس، این پروژه در راستای مقابله با برنامه جنگنده‌های نسل جدید آمریکا به نام NGAD توسط دولت چین راه اندازی شده است.

گفته می‌شود ایالات متحده تصمیم دارد در قالب پروژه NGAD، شبکه‌ای از جنگنده‌های نظامی پیشرفته شامل تسلیحات و سنسورها را راه اندازی کند که در آنها از سیستم هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.