«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت بحرین و امارات بعد از امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، چالش‌های بزرگی را در سطح داخلی تجربه خواهند کرد.

وی در این خصوص به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در آینده نزدیک حکام امارات عربی متحده و بحرین که عادی سازی روابط [با اسرائیل] را اعلام کردند، با مشکلات و چالش‌های بزرگ در کشورهای خود روبرو خواهند شد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام این که کشورهای حوزه خلیج فارس نمی‌توانستند در این خصوص حرفی بزنند، افزود: عادی‌سازی تحت فشار فوق‌العاده بر منامه و ابوظبی از سوی آمریکا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین درباره گزارش‌های رسانه‌ای اواخر فوریه در خصوص تشکیل اتحاد نظامی کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی علیه ایران، آن را فریب خواند.

وی گفت: ادعاهای نتانیاهو درباره ایجاد چنین اتحادهایی چیزی جز دروغ نیست.

پیش‌تر برخی منابع ادعا کردند که مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به ویژه پس از امضای توافقنامه سازش با امارات و بحرین، تماس‌هایی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به منظور تشکیل ائتلاف نظامی برقرار کرده‌اند. این منابع گفتند که مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از گسترش نفوذ تهران در منطقه علت تشکیل این ائتلاف عنوان شده است.

امارات اولین کشوری بود که دست به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی زد. توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) از سوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضا کردند.