شهر خبر

پیام سید حسن نصرالله به مناسبت سالگرد درگذشت حسین شیخ‌الاسلام


پیام سید حسن نصرالله به مناسبت سالگرد درگذشت حسین شیخ‌الاسلام

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی سالگرد درگذشت حسین شیخ الاسلام را گرامی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی سالگرد درگذشت حسین شیخ الاسلام را گرامی داشت.

متن کامل پیام سید حسن نصرالله به مناسبت درگذشت شیخ الاسلام که در مراسمی با عنوان «دیپلمات انقلابی» قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدلله رب العالمین والصلاه والسلام علی سیدنا رسول الله سیدالرسل وآله الطاهرین وصحبه المنتجبین»

برادران و خواهران عزیز،

السلام علیکم و رحمه‌الله برکاته

کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان سید حسن شیخ الاسلام (رضوان الله تعالی علیه) در کنار و در جمع شما باشم. اما می‌دانم که عذر مرا می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی‌ام اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد. با تمام این احوال، با جان و دل و با همه‌ی احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریکم.

مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام برای بنده و همه وابستگان به حزب‌ الله لبنان، برادری بزرگ و عزیز و پشتیبان و حامی و عاشق و فداکار و وفادار بود. ما در نخستین روزهای تاسیس حزب الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمانی جهادی مقاوم در سال 1982 با وی آشنا شدیم و در دوره‌ی همه‌ی مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه خارجه‌ی جمهوری اسلامی به‌ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عربی و آفریقایی این وزارتخانه و معاون وزیر و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با ایشان همکاری داشتیم. حدود 38 سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از توطئه‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط منطقه در کنار یکدیگر کار کردیم.

برادر شیخ الاسلام (رحمه الله) در همه‌ی این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت،‌ داریت، تجربه و همچنین برادری، محبت، تواضع،‌ صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه، در کنار ما حاضر بود. او را انسانی با ایمان، متقی، عارف، عابد، زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته با خداوند متعال یافتیم. به یاد دارم او در برخی دوره‌های دشوار هفته‌ها و گاهی ماه‌ها پیوسته دور از خانواده‌ی محترم و محل‌های کارش در تهران در کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه‌روز بدون خستگی کار می‌کرد.

رابطه‌ی روحانی و برادرانه و انسانی و علاقه‌ی شخصی من به برادر شیخ الاسلام (رحمه الله) بسیار قوی بود و این دوستی طولانی موجب شد من از تجربه‌ی سیاسی و تخصصی عمیق ایشان در این زمینه و معنویت بالا و پاکی و صفا و ادب و اخلاق و بردباری شدید ایشان در سختی‌ها مصائب بسیار بهره‌مند شوم. وقتی ایشان از دنیا رفت بنده و برادرانم احساس کردیم یک بخش گرانبها از روح و وجودمان را از دست دادیم. در هر صورت، این چند جمله حتی از کم‌ترین ادای دین به این برادر بزرگ و حقی که ایشان به گردن ما و مقاومت و ملت‌های مظلوم ما دارند ناتوان است.

در این مناسبت یک بار دیگر به تک تک افراد خانواده‌ی ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غم ایشان شریک می‌دانم. من بارها به‌ویژه در دوره‌ی حضور این خانواده در دمشق به دیدارشان رفته و به حضورشان مشرف شده بودم. همچنین به همه نزدیکان، برادران، دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما صبر و رضا و تسلی و برای برادر عزیزمان، رحمت و رضوان و علو درجات مسئلت دارم و دعا می‌کنم خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان (ع) و اولیای صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید.

سیدحسن نصرالله

25 رجب 1442 ه.ق

 

انتهای پیام/