حسن یزدانی به المپیک توکیو راه یافت

مسابقه انتخابی دو وزن تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

برخلاف دیدارهای انتخابی درون اردویی قبلی که برای پخش مستقیم آن مشکلات و حاشیه هایی بروز کرده و علاقمندان نتوانستند مثل دیدارهای امروز به تماشای تلاش قهرمانان و پهلوانان خود بنشینند، اما دیدارهای صبح امروز به صورت مستقیم هم از طریق رادیو و هم از تلویزیون به روی آنتن رفت تا علاقمندان کشتی از تماشای این دو دیدار به معنای واقعی لذت ببرند. 

بعد از معرفی رضا اطری و حسن یزدانی به عنوان نفرات پیروز اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلو، مشخص شد که نظر کادرفنی تامین شده و دیگر نیازی به اجرای مقررات ۲ پیروزی از ۳ مسابقه نیست و تکلیف این دو وزن با همین یک مسابقه مشخص شده است. 

هرچند که رحمان عموزاد و کامران قاسم پور در مصاف با حریفان مغلوب شدند ولی به هیچ وجه چره یک بازنده و مغلوب دست و پا بسته را نداشتند و تا لحظه آخر حریفان نامدار و باتجربه خود را آزار دادند. 

در ۵۷ کیلو رحمان عموزادخلیلی در همان ۷ ثانیه شروع وقت اول با زیرگیری جسورانه و سریع خود نشان داد که فقط برای پیروزی روی تشک حاضر شده و اصلاً نگران پیشینه و سوابق حریف با تجربه خود نیست. درسول کشتی نیز هرگز پا پس نگذاشت. حتی وقتی که اطری باتجربه توانست کشتی گیر ۱۸ ساله و آینده دار تیم ملی را به پل بزند و تا آستانه ضربه فنی پیش برود، بازهم رحمان جوان با ترس بیگانه بود و تا آخرین لحظه برای رسیدن به پیروزی مقابل حریف، جانانه جنگید. هرچند این دیدار با نتیجه ۶ – ۴ به سود اطری تمام شد ولی واقعاً تیم ملی و غلامرضا محمدی باید از داشتن جوان شایسته، پرتوان، جنگنده و آینده داری مثل رحمان عموزادخلیلی باید به خود ببالند که قطعا اگر به خوبی حفظ و حراست شود و موردتوجه قرار گیرد، درآینده نزدیک می تواند حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد. الحق و الانصاف باید گفت آفرین به رضا اطری که کشتی باخته مقابل این جوان پرانگیزه را با تدبیر و برنامه مناسب به نفع خود تمام کرد و مرحبا به عموزاد که از ثانیه اول تا لحظه آخر با تمام وجود جنگید. 

دیدار انتخابی ۸۶ کیلو هم به معنای واقعی یک فینال معتبر و در سطح فینال رقابتهای جهانی بود. هرچند که کشتی گرفتن‌های قبلی این دو ستاره نامدار بر عملکرد و رویارویی حسن یزدانی و کامران قاسم پور تاثیرگذاربود ولی دو قهرمان المپیک و جهان کشورمان نشان دادند که اگر می شد در المپیک در هر وزن دو کشتی گیر داشته باشیم، حتماً هردوی این عزیزان لیاقت و صلاحیت پوسبدن دوبنده تیم ملی کشورمان را داشتند. حالا هم که حسن یزدانی توانسته با قاطعیت از سد حریفِ آماده، جنگنده و پرتوانی مثل کامران قاسم پور عبور کند و با نتیجه ۵ – ۲ از سد همشهری خود بگذرد، اگر همین امادگی را حفظ کند، در المپیک هم بدون شک با مدالی خوش رنگ هموطنان را شاد و مسرور می کند.