شهر خبر

استفراغ نهنگ، پدر و پسر ماهیگیر را میلیاردر کرد!

به گزارش منیبان، ماهیگیر محلی تایلندی و پسرش که به خاطر شروع باران مجبور به بازگشت با دست خالی از دریا شده بودند هرگز تصور نمی‌کردند که این اتفاق برایشان خوش یُمن خواهد بود. «آساری پواد» ۲۴ ساله و پدرش پس از بازگشت به ساحل دو استفراغ نهنگ به ارزش ۲۴۰ هزار یورو را پیدا کردند. این پدر و پسر تایلندی روز پنجشنبه و پس از شروع باران در دریا مجبور به بازگشت به ساحل شده بودند. این اتفاق در ساحل استان «ساتون» واقع در شرق تایلند رخ داد.

بنا به گفته آساری او و پدرش در حالی که بدون صید ماهی و ناراحت به ساحل برگشته بودند ناگهان دو توده شناور روی آب کم عمق ساحل توجه آن‌ها را به خود جلب کرد. او و پدرش پس از نزدیک شدن به این دو شی شناور روی آب متوجه شدند که آن‌ها در واقع دو استفراغ نهنگ را پیدا کرده اند. وزن یکی از این استفراغ‌های نهنگ ۷ کیلوگرم و دیگری ۶۰۰ گرم بود.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی تایلند ارزش مجموع این دو استفراغ نهنگ حدود ۲۴۲ هزار یورو تخمین زده می‌شود. آقای پوآد در این باره به رسانه‌های محلی گفت: «من و پدرم اوایل آن روز به خاطر شروع باران دست خالی به ساحل برگشتیم، اما این اشیاء ارزشمند را پیدا کردیم.»

گفتنی است؛ پیداشدن این دو استفراغ نهنگ توسط پدر و پسر تایلندی در حالی خبرساز می‌شود که چند روز پیش نیز خبر پیداشدن یک استفراغ نهنگ توسط یک زن محلی در این کشور خبرساز شده بود. «سیریپورن نیامرین» ۴۹ ساله این استفراغ نهنگ را در نزدیکی خانه اش در منطقه «ناکهون» واقع در استان «تهامارات» هنگام قدم زدن در ساحل پیدا کرده بود. ارزش این استفراغ نهنگ ۱۸۶.۵۰۰ یورو برآورد شد.