شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جورج فلوید

ورود گارد ملی آمریکا به مینیاپولیس/ دادگاه قاتل جورج فلوید به تعویق افتاد

کدخبر: 398304
اقتصاد نیوز : دادگاه محاکمه قاتل «جورج فلوید» که قرار بود دیروز دوشنبه برگزر شود به امروز سه شنبه موکول شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دادگاه رسیدگی به اتهامات «دریک شووین» پلیس آمریکایی عامل قتل جورج فلوید، که قرار بود دیروز دوشنبه برگزار شود به روز سه شنبه موکول شد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دلیل به تعویق افتادن این دادگاه آن است که ممکن است دادگاه تجدیدنظر اتهام جدیدی مبنی بر قتل درجه سه را هم به پرونده دریک شووین اضافه کند. قرار است امروز سه‌شنبه، دادگاه ابتدا با تکمیل فرآیند انتخاب اعضای هیات منصفه کار خود را آغاز کند.

این دادگاه که قرار است در مرکز شهر مینیاپولیس - چند صد متری محل کشته شدن جورج فلوید- برگزار شود، موجب شده این شهر در ایالت مینه‌سوتا شکل امنیتی به خود بگیرد و چندین چهار راه منتهی به محل دادگاه توسط نیروهای پلیس و گارد ملی مسدود شود.

دریک شووین که پس از این واقعه از نیروی پلیس اخراج شد، نخستین افسر پلیس سفیدپوست در تاریخ مینیاپولیس است که به علت کشتن یک مرد سیاه‌پوست دادگاهی می‌شود. او با اتهام قتل درجه دو - غیرعمد- روبروست و در صورت گناهکار شناخته شدن حداکثر به تحمل ۴۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

دادستان‌ها سال گذشته ابتدا او را به قتل درجه سه که مجازات سبک‌تری دارد متهم کردند اما دادگاه در ابتدا آن را رد کرد اما اکنون دادستان‌ها با ارائه خواسته خود به دادگاه تجدیدنظر، امیدوارند که این اتهام را دوباره به پرونده دریک شووین اضافه کنند تا بلکه شانس بیشتری در دادگاه داشته باشند.

کارشناسان حقوق هم می‌گویند دادستان‌ها برای به اثبات رساندن قتل درجه سوم در دادگاه کار راحت‌تری خواهند داشت.

چنانچه دادگاه از فردا، سه‌شنبه، نهم اسفند آغاز به کار کند، انتظار می‌رود برای سه هفته - حدود ۲۹ مارس- مشغول روند انتخاب اعضای هیات منصفه باشد و پس از آن دادگاه با احضار شهود و مدارک وارد مرحله رسیدگی به پرونده خواهد شد.

آن طور که گزارش شده حدود ۳۷۰ شاهد ممکن است به دادگاه احضار شوند.

تخمین زده می‌شود که هر ساله نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در آمریکا توسط ماموران پلیس کشته می‌شوند اما در حدود ۹۹ درصد از این موارد ماموران به هیچ جرمی متهم نمی‌شوند.