شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#شاخص بورس

روند صعودی شاخص بورس ادامه دارد؟

بورس نمایه

با توجه به روند صعودی شاخص در چند روز گذشته، برخی معتقدند این حمایت از بازار برای عرضه‌های اولیه این هفته بود و برخی معتقدند این روند صعودی حاصل برگشت اعتماد به بازار است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص بازار سهام در سه روز اخیر روند مثبتی را طی کرد. با توجه به دو نماد مدار و حآفرین که این هفته عرضه اولیه می‌شوند، کارشناسان انتظار حمایت از بازار را داشتند اما این افزایش حجم معاملات در بازار دو روز گذشته را اثر عرضه اولیه نمیدانند و معتقدند کمی اعتماد به بازار برگشته است.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پایداری سیر صعودی شاخص اظهار کرد: این روند صعود ساخص حاصل کاهش ریسک‌ در بازار است. افزایش حجم معاملات در جریان معاملات چند روز گذشته نشان از برگشت اعتماد به بازار می‌دهد.

اسدی از نیازمندی بازار به سیاست‌های حمایتی گفت  و توضیح داد: شرایطی که بازار دارد، نیازمند حمایت حقیقی‌ها و حقوقی‌ها از بازار است. این حضور نیاز به اعتمادسازی در بازار است که این اعتمادسازی از اعمال سیاست‌های حمایتی شکل می‌گیرد.

او در رابطه با تاثیر دامنه نوسان نامتقارن بر روند بازار اظهار کرد: متاسفانه شورای عالی بورس وارد مسائل سیاست‌گذاری در بازار شده است و این موضوع افزایش فشارهای روانی در جو بازار را به همراه دارد. باید سیاست‌گذاری از سوی هیئت مدیره بورس اعمال شود تا اگر نیازی در بازار دیده شد و اعمال نظری در آن نیاز بود از سوی هیئت مدیره بورس گرفته شود تا بتواند حداکثر تاثیرگذاری را در بازار داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار اظهار کرد: تجربه شش ماه گذشته بازارثابت کرد که تزریق پول به تنهایی در بازار تاثیری ندارد. تزریق پول به بازار باید در کنار ایجاد اهرم‌های محرک‌سازی باشد تا بتواند در روند بازار تاثیر بگذارد.

حمید اسدی در جواب این سوال که آیا مثبت شدن شاخص در چند روز گذشته برای حمایت از عرضه‌های اولیه این هفته بود یا خیر، توضیح داد: با توجه به افزایش حجم معاملات در چند روز نمی‌توانیم بگوییم این سیر صعودی برای حمایت از عرضه‌های اولیه است. می‌توانیم بگوییم نگاه سرمایه‌داران به بازار در حال تغییر است.

با توجه به روند معاملات در چند روز گذشته و نظر کارشناسان احتمال دارد اگر سیاست‌های انگیزشی برای ورود به بازار اعمال شود روند صعودی شاخص ادامه‌دار باشد.

منبع:تجارت‌نیوز