به گزارش برنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه های بهداشتی در آن ها می تواند منجر به تشدید شیوع ویروس کووید۱۹ شود.

وی افزود: بنابراین توصیه ما به مردم این است که در صورت دارا بودن بیماری های زمینه ای مانند قلبی_عروقی، فشار خون و دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.

لاری ادامه داد: همچنین ضروری است که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد یا تنگی نفس از حضور در آرایشگاه به طور جدی پرهیز شود. قبل از مراجعه به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به اخذ نوبت حضور اقدام کنید و ضروری است از حضور در آرایشگاه‌هایی که تهویه هوای مناسب ندارند، به طور جدی پرهیز کنید.

لاری گفت: در سالن انتظار آرایشگاه حتما ماسک بزنید و در فاصله حداقل یک‌متر از دیگران بنشینید. همچنین از حوله، شانه، قیچی و موچین شخصی استفاده کنید. در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات مشترک توجه کنید که قبل از هرگونه استفاده، وسایل مورد نظر ضدعفونی شوند. همچنین از آرایشگر خود بخواهید در تمام‌ مدت کار از شیلد صورت، عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده کند. در عین حال از خوردن غذا در محیط آرایشگاه به طور جدا خودداری کنید.

وی تاکید کرد: همچنین ضروری است که پرداخت وجه به صورت آنلاین یا از طریق دستگاه کارت خوان انجام شود. مردم می‌توانند هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط آرایشگاه‌ها را از طریق ۱۹۰ گزارش کنند.