شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعت

هتلی میان طبیعت و معابد بودایی + تصاویر

هتلی میان طبیعت و معابد سریلانکایی

هتل 4 ستاره توپاز (Topaz Hotel) سال 1976 در شهر تاریخی کندیِ سریلانکا تاسیس شد. این هتل در حال حاضر از دیدگاه سایت معتبر تریپ ادوایزر، (از میان 600 اقامتگاه) به عنوان بیست‌وپنجمین هتل برتر شهر کندی محسوب می‌شود که قیمت رقابتی و امکانات قابل قبولش را می‌توان دلیل آن دانست. مجموعاً هتل توپاز را نمی‌توان لوکس نامید و هتل‌های 5 ستاره و گران‎‌تری در کندی وجود دارد؛ اما اگر خواهان هتلی هستید که در دل طبیعت، میان جنگل، رود، کوهستان و حتی معابد بودایی محاصره شده باشد و با رستوران بی‌نظیر از شما پذیرایی کند، هتل توپاز در اولویت قرار می‌گیرد.

موقعیت هتل توپاز

هتل توپاز در بالای کوهستان Anniewatta  واقع شده و نیمی از شهر کندی را می‌توان بر فراز آن مشاهده کرد. البته فاصله این هتل با فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی سریلانکا حدود 3 ساعت است (با خودرو)، اما در عوض موقعیت عالی این هتل نسبت به انواع جاذبه‌های گردشگری، سبب می‌شود تا از این یک مورد چشم‌پوشی کرد.

2021-03-07_16-32-01.jpg

امکانات هتل توپاز

درست است که توپاز یک هتل 5 ستاره نیست، اما امکانات آن بسیار مناسب و جامع است و هر آنچه که از یک سفر به یادماندنی در سریلانکا انتظار دارید را می‌توانید در هتل توپاز تجربه کنید. از جمله امکاناتی که در اتاق و سوئیت‌های این هتل و سوئیت‌های این وجود دارد عبارتند از:

  • اینترنت رایگان، مینی‌بار، گاوصندق، تلویزیون کابلی، چای و قهوه‌ساز، سیستم تهویه هوا، سشوار، سرویس بهداشتی، صندلی و مبلمان (نوع و تعداد متغیر به نوع اتاق) اشاره کرد.

همچنین به صورت عمومی، امکانات و سرویس‌های بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پارکینگ رایگان، امکان اجاره خودرو، شاتل رایگان، خدمات متنوع اسپا و سلامتی، باشگاه بدنسازی، زمین تنیس، کلاب شبانه و استخر.
spa.jpg
اسپا
pool2.jpg
استخر
weeding room.jpg
سالن عروسی
زمین تنیس.jpg
زمین تنیس

میز بیلیارد.jpg

رستوران هتل توپاز

در هتل توپاز 2 رستوران به نام‌های تمر هندی (Tamarind) و ارکیده (Orchid) وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. رستوران orchid بار و لانژ دارد که به دلیل واقع شدن آن در بام هتل، چشم‌ انداز بسیار زیبایی دارد. در رستوران و بار ارکیده انواع نوشیدنی، اسنک، میان وعده و دسر سرو می‌شود. Tamarind نیز به عنوان رستوران اصلی این هتل شناخته می‌شود و در آن انواع غذاهای سریلانکایی و بین‌المللی سرو می‌شود. در این رستوران بزرگ، مهمانان می‌توانند با توجه به میز و صندلی که انتخاب می‌کنند، غذایشان را در منظره‌ای رو به رودخانه مَهاولی، معبد tooth، استخر یا کوهستان‌ میل کنند.

tamarind.jpg
رستوران تمر هندی (Tamarind)
رستوران تمرهندی.jpg
رستوران تمر هندی (Tamarind)
the-orchid.jpg
رستوران ارکیده (Orchid)
the-orchid-.jpg
رستوران ارکیده (Orchid)

اتاق‌های هتل توپاز

اتاق‌ و سوئیت‌های هتل توپاز به 4 نوع سوئیت و 1 نوع اتاق تقسیم می‌شوند که به طور دقیق‌تر اتاق دلوکس و سوئیت آن تحت عنوان توپاز در این هتل ساخته شده‌اند و 3 سوئیت بزرگ‌تر و زیباتر این هتل به نام‌های سوئیت پرزیدنتال، سوئیت خانوادگی و سوئیت سوپریور در بخش دیگری که تورمالین شناخته می‌شود، قرار گرفته‌اند. مجموعاً در هتل توپاز 73 اتاق و سوئیت در 4 طبقه وجود دارد.

مهمانانی که به صورت خانوادگی خواهان اقامت در این هتل هستند و دارای کودکی کوچکتر از 6 سال هستند، هزینه‌ اضافی برای اقامت فرزندشان در نظر گرفته نمی‌شود؛ البته تا زمانی که درخواستی مبنی بر تخت اضافی نداشته باشند. همچنین برای کودکان زیر دو سال نیز به صورت رایگان تخت کودک قرار داده می‌شود.

deluxe room.jpg
Deluxe room
family-suite2.jpg
Family Suite
family-suite-gallery-large-5.jpg
Family Suite 
suite.jpg
Suite
presidential-suite.jpg
Presidential Suite
superior-suite.jpg
Superior Suite

جاذبه‌های نزدیک به هتل توپاز

اگر در ابتدا هدف شما از سفر به سریلانکا و شهر کندی، طبیعت منحصر به فرد آن است، هتل توپاز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، زیرا کندی یکی از زیباترین شهرهای سریلانکا محسوب می‌شود که پیش‌تر نیز در لست سکند، راهنمای سفر به کندی را منتشر کرده‌ایم و به معرفی جاذبه‌های آن پرداختیم. اکنون می‌توانید فاصله این جاذبه‌های گردشگری را نسبت هتل توپاز مقایسه کنید. به طور کلی، تنها در شعاع 1 کیلومتری این هتل بیش از 14 جاذبه توریستی و 32 رستوران وجود دارد:

  • فاصله با مجسمه بودا : 1.5 کیلومتر
  • فاصله با برج ساعت کندی: 1.9 کیلومتر
  • فاصله با دریاچه کندی: 2 کیلومتر
  • فاصله معبد با دندان مقدس (Sri Dalada Maligawa): 2.6 کیلومتر
  • فاصله با رود مهاولی: 5.6 کیلومتر

 

topaz.jpg

جهت مشاهده هزینه تورهای هتل توپاز و تورهای سریلانکا روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: booking و topaz