شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان

تقوی: بکارگیری جوانان برای آینده کشور و بقای انقلاب امری ضروری است


تقوی: بکارگیری جوانان برای آینده کشور و بقای انقلاب امری ضروری است

نائب رئیس شورای وحدت اصولگرایان گفت: مقام معظم رهبری نیز اولین مخاطب خود در بیانیه گام دوم را جوانان انتخاب کردند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، چهارمین همایش از سلسله نشست های هم اندیشی کمیته های اصناف و اقشار شورای وحدت، عصر دوشنبه 18 اسفند با عنوان همایش جوانان، پیشران انتخابات 1400 در مرکز همایش های آدینه برگزار شد.

در این همایش که با حضور پرشور جوانان، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و انقلابی برگزار شد، مهمترین مطالبات و دغدغه های جوانان و نقش آنان در تحقق گام دوم انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در این همایش با ارائه تحلیلی از تاریخ معاصر ایران گفت:  بعد از نادر شاه افشار بیش از دویست سال اقتدار این کشور کمتر شد و در دوره زندیه قاجار و پهلوی به پایین ترین سطح استقلال رسیدیم طوری که شاهد بودیم در دوران پهلوی سفیر آمریکا و انگلیس در امور جزیی و کلی مربوط به حکمرانی دخالت می کردند و امام خمینی در 12 بهمن 1357 با بازگشت به میهن و برچیده شدن نظام وابسته طاغوتی، استقلال را برای مردم به ارمغان آورد.

وی افزود: ادامه راه امام و همراهی با مقام معظم رهبری، نیروهای پاک و پاک دست می‌طلبد و اصول نظام اسلامی بر دو محور محتوای پاک و کارگزاران پاک استوار است.

سخنگوی شورای وحدت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان همیشه در طول تاریخ نقش آفرین بودند چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در همه عرصه‌های مختلف کشور؛ اما متاسفانه شاهد بوده این که اتفاقات سالهای اخیر و افزایش فساد و بی قانونی و بی تدبیری باعث از بین رفتن امید و انگیزه  در بین مردم شده است که بحمدالله با حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه و تلاش ایشان برای مبارزه با فساد بارقه‌های امید در مردم زنده شده است امیدواریم ان‌شاءالله پس از قوه قضاییه و مجلس انقلابی شاهد حضور دولتی قوی، پاکدست، انقلابی و کارامد باشیم.

در ادامه این همایش حجت الاسلام  سید رضا تقوی نایب‌رئیس شورای وحدت ضمن تشکر از حضور گرم جوانان در این نشست بر اهمیت توجه به سرمایه های انسانی کشور که مهمترین آن جوانان هستند تاکید کرد و افزود: در سیره پیامبر گرامی اسلام نیز توجه به جوانان مشهود است و ایشان در مقاطع مختلفی با وجود افراد باسابقه تر، از جوانان قوی و دلسوز در مسئولیت ها استفاده می کردند.

وی افزود: دو نکته مهم در رابطه با بحث جوانان مورد نظر است نکته اول اینکه استفاده از جوانان به جهت توان فکری و بدنی و قوای جوانی بسیار موثر است و می بایست در عرصه های مختلف از جوانان استفاده شود و نکته دوم توجه و به کارگیری جوانان برای آینده کشور و بقای نظام و انقلاب امری ضروری و حتمی است و مقام معظم رهبری نیز اولین مخاطب خود در بیانیه گام دوم را جوانان انتخاب کردند.

وی ضمن بیان دستاوردهای نظام اسلامی در طول بیش از 40 سال اخیر به ویژه در حوزه های دفاعی، هسته‌ای، نانو تکنولوژی و سلول های بنیادی بر اهمیت نقش جوانان در این حوزه ها تاکید کردند و  ما هم لازم است در حوزه جوان و جوانان طبق منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

نائب رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه ما حضور جوانان را راهگشای مشکلات و عامل حل بسیاری از از مشکلات می دانیم، گفت: جامعه روحانیت مبارز بحث شورای وحدت را مطرح کرده زیرا وحدت را یک امر حیاتی و مهم برای حفظ انقلاب و کشور می داند و اصولاً انقلاب و جنگ با وحدت به پیروزی رسید و جامعه روحانیت مبارز نیز وحدت را سرلوحه کارش قرار داده و دست برادری و وحدت را به سوی همه قشرها و تشکل هایی که پشت سر رهبری هستند دراز می کند و همواره سیاست‌های خود را مبتنی بر فرمایشات و خط‌مشی‌های رهبری تبیین کرده است.

تقوی در ادامه عنوان کرد: در مسئله انتخابات پیش رو دو مسئله مورد نظر است: یکی انتخاب فرد اصلح و دوم حضور پرشور مردم. زیرا حضور پرشور مردم باعث اقتدار کشور و امید دوستان و ناامیدی دشمنان خواهد شد. زیرا وقتی مردم در صحنه باشند، شاهد تغییر ادبیات دشمنان هستیم.

وی در پایان گفت: شورای وحدت یک اقدام راهبردی در مسیر وحدت انجام داده و این امر برای همه دلسوزان حقیقی نظام و انقلاب پذیرفته شده است و شاهدیم که اکثریت نیروهای ولایی و ارزشی حرکت و اقدام جامعه روحانیت مبارز را تایید کرده و آن را نوید بخش وحدت سراسری نیروهای انقلابی قلمداد کرده اند اگرچه هنوز به مصادیق جهت انتخابات ورود پیدا نکردیم ولی من وحدت و یکی‌شدن نیروهای انقلابی و ولایی را نزدیک می بینم و ان شاءالله با یک حرکت عظیم و یک وحدت مثال زدنی دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

انتهای پیام/