شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#وزارت#وزارت دفاع

در جبهه مأرب صورت گرفت؛

پیشروی یمنی ها با وجود موانع جغرافیایی

پیشروی یمنی ها با وجود موانع جغرافیایی

نیروهای مقاومت یمن با پیشروی در مناطق غربی و شمال غربی شهر مأرب خود را به نزدیکی مقر وزارت دفاع دولت دست نشانده سعودی در یمن می رسانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخبار، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ۲ جبهه غربی و شمال غربی شهر مأرب دستاوردهای میدانی جدیدی را محقق کرده اند.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از تحولات میدانی مأرب، نیروهای مقاومت یمن موفق شده اند کنترل تعدادی از روستاها در اطراف شهر الاسداس مرکز بخش رغوان تا وادی نخلا و اطراف منطقه الطلعه الحمراء در شرق صرواح را به دست بگیرند.

این تحول جدید بیانگر میزان توان نظامی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است که توانسته اند موانع جغرافیایی موجود در این منطقه را زیر پا گذاشته و در مناطق بیابانی رغوان و العلم که دید وسیعی برای جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی مهیا می کند پیشروی کنند.

نیروهای صنعاء روز گذشته در بخش های جدیدی از مناطق غربی الطلعه الحمراء پیشروی کردند و در این منطقه درگیری های شدیدی با عناصر دولت دست نشانده سعودی رخ داد. این در حالیست که عناصر دولت خودخوانده یمن از سوی عناصر القاعده و داعش نیز حمایت می شوند.

این عناصر روز گذشته نتوانستند کنترل منطقه مذکور را که دربرگیرنده انبارهای سلاح بزرگ در صرواح بود بازپس گیرند به همین دلیل جنگنده های سعودی ۱۶ بار این جبهه را هدف قرار دادند.

در جبهه شمال غرب شهر مأرب نیز نیروهای صنعاء در مناطق مویس، الطلیلی، الصوالح و آل زبع در نزدیکی شهر الاسداس پیشروی کردند. بدین ترتیب این نیروها خود را به پادگان تداوین در بخش غربی نزدیک کردند.

نیروهای صنعاء به زودی کنترل مناطق راهبردی در نزدیکی پایگاه نظامی «صحن الجن» را که مقر وزارت دفاع دولت دست نشانده سعودی است به دست می گیرند.