شهر خبر

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و بوریس جانسون


گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و بوریس جانسون

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر انگلیس درباره موضوعات تجاری، گردشگری، دفاعی و مبارزه با کرونا و گام‌های تقویت کننده روابط دو جانبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ‌آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

 

اردوغان و جانسون در این تماس تلفنی پیرامون موضوعات تجاری، گردشگری، دفاعی، کشاورزی، سرمایه‌گذاری و مبارزه با شیوع کرونا و گام‌های تقویت کننده روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس از آمادگی برای میزبانی نشست زبان ترکی-انگلیسی در نیمه دوم سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط پاندمی خبر داده و اظهار داشت: به نظرم از ماه آوریل فصل گردشگری بدون هیچ مشکلی و در امنیت آغاز خواهد شد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های اخیر انگلیس در مسئله قبرس اظهار داشت با راه حل دو دولتی اصل برد-برد محقق خواهد شد.

اردوغان با بیان این که امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ترکیه و انگلیس در 29 دسامبر 2020 نقطه عطف روابط دو کشور است، تاکید کرد که این نوع گام‌ها دستیابی به هدف حجم تجاری 20 میلیارد دلاری در بین دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

وی ضمن تداوم موضع ترکیه در مسئله مدیترانه شرقی و اژه همانند قبرس، تاکید کرد: آنکارا با وجود اقدامات و اظهارات تحریک آمیز یونان مصمم به حفظ خونسردی و تداوم مذاکرات اکتشافی خود است.

انتهای پیام/