شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جورج فلوید

دادگاه محاکمه قاتل جورج فلوید به تاخیر افتاد


دادگاه محاکمه قاتل جورج فلوید به تاخیر افتاد

قاضی پرونده قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط یک مامور پلیس سفیدپوست به قتل رسیده است، دادگاه محاکمه این مامور پلیس را به تعویق انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، قاضی آمریکایی که مسئول رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست است، روز دوشنبه جلسه محاکمه "درک شاوین" مامور پلیس سفیدپوست را که به عنوان قاتل جورج فلوید شناخته شده است، حداقل یک روز به تعویق انداخته است.

 

بر اساس این گزارش علت اصلی تصمیم قاضی این پرونده برای به تعویق انداختن یک روزه جلسه دادگاه، بررسی یک اتهام دیگر علیه درک شاوین اعلام شده است.

این در حالی است که صدها نفر از تظاهرات کنندگان و معترضان با تجمع در مقابل دادگاه میناپولیس در ایالت مینه سوتا خواستار اجرای عدالت درباره قاتل جورج فلوید شدند.

درک شاوین ماه می گذشته (خرداد 1399) در هنگام بازداشت جورج فلوید، زانوی خود را روی گردن او فشار داد و موجب مرگ فلوید شده است. این رفتار خشن و تبعیض آمیز مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی با این شهروند سیاهپوست، موجب اعتراضات گسترده ای در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان شد.

درک شاوین از سوی مقام های قضایی به قتل درجه دوم و غیرعمد متهم شده ولی هفته گذشته دادگاه تجدیدنظر مینه سوتا با صدور حکمی اعلام کرد که اتهام قبلی مطرح شده علیه شاوین یعنی قتل درجه 3 نیز باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

شاوین پیش از این با وثیقه یک میلیون دلاری از بازداشتگاهی در مینه سوتا آزاد شده است.

وکیل این مامور پلیس آمریکایی نیز گفت: موکل من اعتراضش برای لغو حکم دادگاه تجدیدنظر مینه سوتا را به دیوان عالی ارائه داده و ما منتظر لغو آن هستیم.

دفتر دادستان کل مینه سوتا نیز روز دوشنبه خواستار به تعویق افتادن جلسه محاکمه درک شاوین شده است.

این گزارش افزود: اگر درک شاوین به اتهام قتل درجه دوم از سوی دادگاه محکوم شود، حداکثر به 44 سال زندان محکوم خواهد شد.

3 مامور پلیس دیگر مینه سوتا نیز که در قتل جورج فلوید مشارکت داشته اند، قرار است در ماه اوت محاکمه شوند.

این در شرایطی است که روز یکشنبه تعداد زیادی از معترضان در اطراف این دادگاه تجمع کردند و پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی نوشته شده بود " جان و زندگی سیاهپوستان باارزش است".

انتهای پیام /