شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد


واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد

منابع امنیتی عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به پایگاه عین الاسد واکنش نشان دادند و به تشریح جزییات آن پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه عراقی دجله، یک منبع امنیتی به اخبار مربوط به هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد واکنش نشان داد.

این منبع بیان کرد: اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد صحت ندارد. نظامیان آمریکایی که در پایگاه حضور دارند رزمایش نظامی برگزار کردند؛ آنهم بدون اطلاع طرف عراقی که سبب شده است که مسئولان عراقی از حمله به بخشی که نظامیان آمریکایی در عین الاسد در آن قرار داردند، خبر بدهند.

منبع عراقی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی باید قبل از انجام تمرین نظامی، طرف عراقی را درجریان قرار دهند. از آن گذشته تمرینات نباید در پاسی از شب انجام شود که ساکنان ناحیه البغدادی را دچار وحشت کند.

همزمان «قطری العبیدی» فرمانده حشد العشایری الانبار هم در فایلی صوتی ضمن تکذیب حمله به عین الاسد اعلام کرد: آنچه می‌گذرد تمرینات توپخانه ای داخل عین الاسد است و این پایگاه در معرض حمله قرار نگرفته است.

دو منبع امنیتی هم به شفق نیوز اعلام کردند که این صدای تیراندازی و انفجارهایی که اواخر شب گذشته از بخشی از عین الاسد که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند شنیده شده است مربوط به حمله موشکی نیست بلکه به علت تمرینات روتین است و نیروهای آمریکایی اقدام به تمرینات با سلاح مختلف کرده اند که سبب شده است که برخی فکر کنند که بخش آمریکایی عین الاسد در معرض حمله قرار گرفته است.

این دو منبع تاکید کردند که آمریکا می خواهد از فعال بودن سلاح خود مطمئن شود.

انتهای پیام/