شهر خبر

رییس اداره خدمات سایت تهران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

آبروی برگزاری رویدادها در گرو این بخش از صنعت نمایشگاهی

عالی نژاد گفت: در برخی مواقع نیروهای انسانی بخش خدمات سایت تهران تا ۳۶ ساعت به صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند.

نمایشگاه آبروی برگزاری رویدادها در گرو این بخش از صنعت نمایشگاهی

بخش خدمات در صنعت نمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و دور از انصاف نیست اگر بگوییم آبروی برگزاری یک رویداد، به فعالیت صحیح این بخش بستگی دارد. نظافت سالن ها و محوطه نمایشگاه ها و همچنین مراقبت و نگهداری از فضای سبز سایت ها اقداماتی است که نقصان هرکدام از آن ها اثر نامطلوبی بر برگزاری رویدادها خواهد گذاشت.

اما روند فعالیت این حوزه در سایت تهران که بزرگترین و البته قدیمی ترین سایت نمایشگاهی ایران است به چه صورت است و شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر این حوزه گذاشت؟

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با محسن عالی نژاد، رییس اداره خدمات سایت تهران ترتیب داده و در این خصوص با وی به گفتگو نشسته که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

خدمات نظافتی نمایشگاه بین المللی تهران

عالی نژاد در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: خدمات نظافتی نمایشگاه بین المللی تهران به دو بخش سالن های نمایشگاهی و خدمات محوطه سایت نمایشگاهی تقسیم می شود. برای نظافت سایت از نیروهای ثابت و برای سالن های نمایشگاهی از نیروهای روزمزد استفاده می شود. نیروهای روزمزد ما به طور میانگین صد نفر هستند که در روزهای برگزاری رویدادها و بسته به بزرگی نمایشگاه تعداد آن ها بیشتر می شود. این نیروها هشت روز کاری تا روز افتتاح مشغول به فعالیت هستند. به عبارتی می توان گفت در هر ماه سه بار فعالیت این نیروها اوج می گیرد. در این خصوص می توان ادعا داشت که آبروی نمایشگاه در دستان نیروهای خدماتی محوطه است. چرا که در افتتاح و برگزاری رویدادها موضوع زمان برای ما بسیار با اهمیت است. در برخی مواقع نیروهای انسانی این بخش تا ۳۶ ساعت به صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند. از همین جا به تک تک این عزیزان که با روحیه خستگی ناپذیر این مهم را انجام می دهند خدا قوت می گویم و برای آن ها سلامتی آرزو می کنم.

محسن-عالی-نژاد

تنوع گیاهی بی نظیر در سایت تهران

وی افزود: ما در محوطه سایت تهران ۱۳هکتار فضای سبز داریم که ۸ هکتار آن چمن کاری و ۵ هکتار آن جنگل کاری است. ما سالانه بالغ بر ۲۲۰هزار نشا در محیط فضای سبز نمایشگاه می کاشتیم. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و زیانی که صنعت نمایشگاهی از شیوع این ویروس متحمل شد تصمیم گرفتیم که هزینه های خود را تا حدودی کاهش دهیم. به همین دلیل تعداد نشاهایی که امسال کاشته شد نسبت به سال های گذشته با کاهش روبرو شد. در چند سال اخیر نیز سعی کرده ایم گیاهانی که در سایت نمایشگاهی تهران وجود نداشتند را به این مجموعه اضافه کنیم و از این طریق نمایشگاه را به یک باغ موزه تبدیل کنیم. در باغ ژاپنی نمایشگاه گیاهانی را کاشته ایم که نمونه آن ها حتی در پارک های سطح شهر نیز یافت نمی شود. این گیاهان بسیار نایاب و زیبا هستند. ما ۱۱۲۳۷ اصله گونه گیاهی در نمایشگاه بین المللی تهران داریم که ۵۲۱۰ گونه از آن ها سوزنی برگ، ۲۶۹۰ اصله پهن برگ، ۲۵۴۱ اصله گیاه زینتی و ۷۹۶ درخت مثمر داریم.

رییس اداره خدمات نمایشگاه بین المللی تهران در ادامه گفت: سرویس های بهداشتی مجموعه نمایشگاهی تهران را نیز به طور کاملا بازسازی کرده ایم و تلاش کرده ایم که با استفاده از گلدان و گل و مواردی از این قبیل فضای این مکان عمومی را تغییر دهیم. در بخش هلال احمر نیز ما با خریداری دستگاه ها و تجهیزات جدید فضای این بخش را عوض کرده ایم. گفتنی است این اقدام نیز توسط نمایشگاه بین المللی تهران انجام شده است. همچنین در بخش خدمات ساختمان ها نیز نیروهای انسانی ما مشغول ب فعالیت هستند. نیروهای ما در بخش برگزاری همایش ها و جلسات نیز حضور پررنگ و موثری دارند. در بخش خدمات ما به اندازه کارکنان نمایشگاه نیرو داریم که این تعداد بالغ بر ۱۷۵ نیروی انسانی ثابت است. لازم به ذکر است که این تعداد، جدا از نیروهای روزمزد هستند.

تاثیر کرونا بر بخش خدمات

عالی نژاد در پایان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب شد که ما مبلغ قرارداد های خود را حدود ۲۰ درصد کاهش دهیم. قبل از شیوع ویروس کرونا برای هر هزار متر ۱ نفر مشغول به فعالیت بود و علاوه بر آن برای هر ۲ هزار متر نیز یک نفر مضاعف داشتیم. شیوع ویروس کرونا موجب شد که ما نفرات مضاعف و کمکی را حذف کنیم و به هر هزارمتر یک نفر کفایت کنیم.