شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#وزیر آموزش

آموزش و پرورش می تواند در عرصه خدمات مسافرتی همکاری کند

ایسنا/ براساس سخنان وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش می تواند در عرصه خدمات مسافرتی همکاری کند.

داستان چیست؟

محسن حاجی میرزایی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست های گفت و گوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای 760 منطقه آموزش و پرورش کشور بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست دستیابی به هم افزایی و همکاری مشترک بین دستگاه ها است تا بتوانیم سریع تر به هدف نهایی سازمان برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه و میراث فرهنگی هر کشور، محصول یادگیری است، گفت: انسان ها ابتدا یادگیرنده هستند و سپس براساس میزان و کیفیت یادگیری، به انسان هایی خلاق و یادآور تبدیل می شوند. تمام مجموعه ها با یادگیری ارتقا می یابند و مأموریت وزارت آموزش و پرورش، تسهیل، تسریع و راهبری یادگیری است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه برای دستیابی به تمام اهداف باید از یادگیری شروع کنیم، اظهار کرد: آنچه آموزش و پرورش را به نهاد آینده ساز و هویت ساز جامعه تبدیل می کند، آموزش یادگیری است اما ابتدا انسان ها باید یاد بگیرند که چگونه بیاموزند.

وی گفت: افراد در ارتباط با محیط و اجتماع می آموزند و چگونگی ارتباطات هر شخص با دیگران و محیط، عرصه های ناب یادگیری را برای آن شخص فراهم می آورد.

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های یادگیری در دنیا و جامعه ما این است که چطور نهادهای مختلف می توانند با ترکیب و تلفیق هوشمندانه، هم افزایی ایجاد کنند و در جهت حمایت از مأموریت ها، هم راستا شوند و نقش آفرینی کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که موضوع مشترک دو وزارتخانه در نشست امروز، توسعه آموزش های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی است، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند در عرصه های مختلف مانند حوزه خدمات مسافرتی، آشنایی با مفاخر فرهنگی، آشنایی با میراث فرهنگی، تجهیز و غنی سازی مکان های فرهنگی، تجهیز و تقویت گردشگری به عنوان عنصر مهم یادگیری، حمایت از توسعه صنایع دستی، تأمین فرصت های مناسب برای آشنایی دانشجو معلمان با مفاهیم فرهنگی و نیاز فرهنگی، برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های مشترک آموزشی برای تجهیز معلمان به ظرفیت هایی که آن را آموزش دهند و مشارکت در ایجاد هنرستان هایی که با آموزش مهارت های لازم و توسعه آگاهی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و تأمین نیروی کار ماهر با وزارت میراث فرهنگی، گردگشگری و صنایع دستی همکاری کند.

حاجی میرزایی گفت: فارغ التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود بلکه برای بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در سطوح عمومی داریم و باید بتوانیم در دوره تحصیلات عمومی، دانش آموزان را برای این مشاغل آماده کرده و مهارت های لازم را به آنها آموزش دهیم.

آموزش و پرورش می تواند در عرصه خدمات مسافرتی همکاری کند