شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#بنیاد

راه‌اندازی پویش «نهضت صحیفه‌خوانی» در فضای مجازی

راه‌اندازی پویش «نهضت صحیفه‌خوانی» در فضای مجازی

ایسنا/قم رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: جایگاهی برای موقوفات در زمینه صحیفه سجادیه باید در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود داشته باشد و متاسفانه در این زمینه غفلت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن مرتضی وافی، رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه امروز در نشستی با اصحاب رسانه قم، گفت: مراکز قرآنی و اهل بیتی(ع) تاکنون صحیفه سجادیه را به عنوان یک موضوع جدی در ذیل قرآن کریم و عترت(ع) تعریف نکرده‌اند و این یک نقص جدی است که تاکنون به طور خاص هیچ موسسه‌ای به آن نپرداخته‌است.

وی در خصوص اهمیت صحیفه سجادیه بیان کرد: برای اصلاح و ترقی انسان و سبک زندگی عاقلانه و خردمندانه باید از ادعیه‌های صحیفه سجادیه بهره‌مند شد.

رییس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌ تشکل‌های غیر دولتی و موسسات قرآنی برای ترویج صحیفه‌خوانی افزود: متولیان فرهنگی به این مسئله توجه کنند و زمینه‌های تاسیس این‌گونه موسسات را فراهم کنند.

وافی با تاکید براینکه سازمان اوقاف و امور خیریه باید یکی از پرچمداران ترویج صحیفه سجادیه باشد، اظهار کرد: جایگاهی برای موقوفات در زمینه صحیفه سجادیه باید در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود داشته باشد و متاسفانه در این زمینه غفلت کرده‌اند.

رییس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه از اجرای ۲۵ برنامه در سال ۱۴۰۰ توسط این موسسه خبر داد و گفت: برگزاری پنجمین همایش اساتید و پژوهشگران صحیفه سجادیه با مشارکت مسجد مقدس جمکران، برگزاری اولین کنگره علمی، فرهنگی هنری زین‌العباد(ع)، برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشی با عنوان صحیفه پژوهی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار موسسه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کنگره هنری رسانه‌ای زین‌العباد(ع) در قالب‌های متنوعی فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: هنرهای نمایشی، فیلم و سینما، هنرهای تجسمی، تصویرگری و گرافیک، عکس، شعر، خوشنویسی، تولیدات رادیوئی و تلویزیونی، پادکست‌ها، انیمیشن، تیزر، کلیپ، سرود، دعا و مناجات خوانی و نیایش‌نامه و قطعه‌های ادبی؛ قالب‌هایی هستند که درصدد هستیم آثار هنری را در این زمینه‌ها جمع‌آوری کنیم.

وافی بیان کرد: رونمایی از سایت موسسه و بنیاد صحیفه سجادیه در ایام میلاد امام سجاد(ع)، اجرای مسابقه با محوریت دعای ۴۴ صحیفه سجادیه در فضای مجازی به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، ملاقات با مراجع عظام در آستانه میلاد امام زین‌العابدین(ع) در راستای انس با صحیفه سجادیه، راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه جهت سطح سه حوزه علمیه(جهت سطوح عالی حوزه علمیه قم) از دیگر برنامه‌های موسسه بین‌المللی صحیفه سجادیه است.

وی افزود: عقد تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران جهت برگزاری دوره‌های آموزشی طلاب خواهر سراسرکشور، خرید و توزیع کتاب صحیفه سجادیه و نشر کتاب اسانید و اعتبار سنجی صحیفه سجادیه به زبان انگلیسی ترجمه دکتر فخر از جمله برنامه‌های این موسسه است.

وافی از راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی بنیاد صحیفه سجادیه با همکاری نمایندگی‌های ولی فقیه و امام جمعه‌ها در سراسر کشور خبر داد و افزود: موسسه بین‌المللی صحیفه سجادیه در طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه که به مدت دو سال استان یزد انتخاب شده است همکاری و مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پویش «نهضت صحیفه‌خوانی»، «طرح خادمان صحیفه» و پویش «من صحیفه سجادیه را دوست دارم» در سال ۱۴۰۰ در دستور کار موسسه قرار گرفته‌است، یادآور شد: مسابقه « دعای ۴۴ صحیفه سجادیه» به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در سایت صحیفه سجادیه به نشانی www.ssif۱.ir و مسابقه با محوریت « دعای ۲۴ صحیفه سجادیه» با همکاری مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

رییس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: در راستای ترویج نهضت صحیفه‌خوانی، مسابقه «دعای ۲۵ صحیفه سجادیه» به صورت مجازی با همکاری شهرداری قم در سرای محله‌های قم برای عموم مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام