شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#معاون وزیر

برگزاری رایزنی‌های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان


برگزاری رایزنی‌های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان

معاون وزیر امور خارجه کشورمان و همتای ازبکستانی وی در چارچوب ششمین دور رایزنی‌های سیاسی دو کشور امروز در تهران با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ششمین دور رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور، روز دوشنبه 18 اسفند در تهران برگزار شد.

در این دیدار سید عباس عراقچی و همتای ازبکستانی وی «فُرقت صدیق اف» پیرامون موارد گسترده ای از مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بزرگ و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید کردند. در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه ای تأکید شد.

عراقچی با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه ها را مشابه دانسته و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

صدیق اف معاون وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای توسعه همه جانبه روابط در تمامی حوزه ها اعلام کرده و خواستار تسریع در اجرای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور گردید.

در بخش دیگری از این مذاکرات، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام قرار گرفت.

انتهای پیام/.