به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، علی مطهری، نماینده سابق مجلس، در نشست خبری که به میزبانی حزب ندای ایرانیان برگزار شد، عنوان کرد: در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ هستیم و شرایط کشور ما نیز به معنای واقعی کلمه حساس است. امروز انصافا شرایط کشور خاص است و باید توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیری در وضع اینده خواهد داشت.

او افزود: قطعا مشارکت مردم تاثیر به سزایی در سرایط سیاسی، اقتصادی و نگاه بین الملل به ایران خواهد داشت و باید تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بالا برود. رهبر انقلاب هم به این موضوع تاکید دارند و این موضوع در هر بعدی بر شرایط کشور اثرگذار است.

مطهری تاکید کرد: مشارکت هرچه بالاتر باشد رای ها واقعی تر خواهد بود البته مردم گلایه هایی دارند که از آبان سال گذشته آغاز شده است. ما باید به مطالبات و گلایه های مردم پاسخ بدهیم و آنهارا اقناع کنیم که با یک انتخاب خوب می توان تغییر ایجاد کرد. بنده هم بر همین اساس اعلام کاندیداتوری کردم و حس کردم، نیاز است در انتخابات شرکت کنم البته نتیجه هرچه باشد اهمیتی برای من ندارد و فقط احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات شرکت کنم.

مطهری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بر چه اساسی برای ریاست جمهوری اقدام خواهد کرد، گفت: من کاستی هایی در اوضاع کشور دیده و می بینم و در طول ۱۲ سال نمایندگی تا حد زیادی از نزدیک با مسائل کشور آشنا شدم. احساس می کنم بسیاری از آنها قابل اصلاح هستند، اصلاحاتی باید در سیاست خارجی ایجاد شود و روابط با کشورهای همسایه و عربی نیاز به ترمیم و بهبود دارد. رابطه با دنیای غرب باید بهبود پیدا کند و ارتباطات کشور نباید فقط با دو الی سه کشور باشد که مجبور به امتیازدهی باشیم خصوصا که سیاست خارجی اثر مستقیم بر وضع کشور دارد.

او ادامه داد: ساختار اقتصادی نیاز به ترمیم دارد. ما از بخش خصوصی قدرتمند برخوردار نیستیم و بخش خصوصی ناتوان است بر همین اساس در بسیاری موارد نتوانستیم، بازار را تصاحب کنیم.