شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#هرمزگان

توضیحاتی درباره ورود مسافران مبتلا به ویروس انگلیسی به هرمزگان

کدخبر: 398141
اقتصاد نیوز : حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شبکه خبر درباره ورود مسافران مبتلا به کرونا از امارت به ایران، اظهار داشت: از اواخر بهمن که انجام تست برای همه مسافران خارج از کشور اجباری شد، ما کار تست را در شهرهای بندرعباس، کیش و قشم آغاز کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره ورود مسافران کرونایی از امارات به بندرلنگه و بندرعباس توضیح داد. ​

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شبکه خبر درباره ورود مسافران مبتلا به کرونا از امارت به ایران، اظهار داشت: از اواخر بهمن که انجام تست برای همه مسافران خارج از کشور اجباری شد، ما کار تست را در شهرهای بندرعباس، کیش و قشم آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مدت 1408 نمونه تست داشتیم که از این تعداد 25 نفر دارای تست مثبت بودند. 10 تست مثبت مربوط به پروازهای قشم و کیش بود؛ به شکلی که 7 تست مربوط به پروازهای وارد شده به قشم و 3 تست مربوط به کیش بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته 246 مسافر توسط یک شناور به بندر لنگه و بندرعباس وارد شدند که 14 مورد از مسافران در بندر لنگه دارای تست مثبت کرونا بودند؛ همراه 10 نفر از آنها جواب تست منفی کرونا بود و 4 مورد نیز واکسن کرونا را در کشور امارات تزریق کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد:‌همه افراد عنوان می‌کردند که در امارات از آنها تست گرفته شده، اما از 15 مورد مثبتی که داشتیم، 10 نفر تست منفی کرونا همراه خود داشتند. 

فرشیدی یادآور شد: متأسفانه در ورودی‌های هوایی ما از 3 مورد تست مثبت، 2 مورد مربوط به کرونای جهش‌یافته انگلیسی بوده است.

وی با اشاره به روند قرنطینه مسافران تست مثبت کرونا،ابراز داشت: تا زمانی که فرد دارای تست مثبت باشد، 24 ساعت در قرنطینه قرار دارد و همه این افراد دو هفته نیز به صورت قرنطینه اجباری در هتل‌هایی که در بندرعباس، کیش و قشم درنظر گرفته شده، قرنطینه می‌شوند. 

فرشیدی با بیان اینکه همه افراد دارای تست مثبت کرونا قرنطینه اجباری می‌شوند، متذکر شد: افرادی نیز که وارد کشور می‌شوند و تست کرونای آنها منفی است، قرنطینه اجباری نشده بلکه در منزل باید خود را قرنطینه کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مسافران با توجه به نزدیک شدن به سال جدید، بیان داشت: باید افراد به این نکات توجه داشته باشند که این موضوع که ما خود را واکسینه کرده و دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شویم، همچنین تست انجام شده ما منفی است، موضوع درستی نبوده و باید همچنان به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند.