شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دوشنبه#عراق#مهلت#مهلت ثبت نام

امروز اعلام شد؛

تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف های انتخاباتی در عراق

تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف های انتخاباتی در عراق

کمیسیاری عالی انتخابات عراق امروز دوشنبه از تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف های انتخاباتی و تحویل فهرست نامزدهای شرکت در انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، کمیسیاری عالی انتخابات عراق امروز دوشنبه از تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف های انتخاباتی و تحویل فهرست نامزدهای شرکت در انتخابات خبر داد.

براساس بیانیه ای که در این زمینه منتشر شده، زمان ثبت نام ائتلاف های انتخاباتی تا تاریخ ۱/۵/۲۰۲۱ تمدید شده است.

همچنین ۱۷/۴/۲۰۲۱ به عنوان تاریخ تمدید شده نهایی برای تحویل فهرست اسامی نامزدها توسط ائتلاف ها، احزاب سیاسی و نامزدها در نظر گرفته شده است.

پیش از این، «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تاکنون ۷ ائتلاف برای مشارکت در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۱ اعلام آمادگی کرده‌اند. وی افزود: زمان ثبت نام ائتلاف‌ها در انتخابات پارلمانی عراق تا تاریخ ۲۷ فوریه جاری خواهد بود.

الغلای بیان کرد: در حالی تنها ۷ ائتلاف برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند که تعداد این ائتلاف‌ها در سال ۲۰۱۸ به ۲۵ عدد می‌رسید. وی ادامه داد: ۸ ائتلاف دیگر نیز هنوز در حال بررسی روند ثبت نام در انتخابات پارلمانی هستند.

الغلای تاکید کرد: تعداد نامزدهای مستقل که اعلام کرده‌اند قصد مشارکت در انتخابات پارلمانی را دارند تاکنون به ۵۹ نفر در استان‌های مختلف عراق رسیده است. قرار است انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق در تاریخ دهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شود.

روز گذشته «ماجد شنگالی» سیاستمدار کُرد عراقی سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد. وی گفته بود: به نظر می‌رسد که دیگر باید فکر برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را از ذهنمان بیرون کنیم.پارلمان عراق تصمیم گرفته است برای تصویب قانون دادگاه فدرال، رسیدگی به برخی بندهای اختلافی آن را کنار بگذارد. این بدان معناست که آخرین میخ بر تابوت انتخابات پارلمانی زودهنگام کوبیده شده است. لذا واضح است که پارلمان در ماه‌های آتی نیز رأی دادن به قانون دادگاه فدرال را تکمیل نخواهد کرد و به تبع آن، انتخابات زودهنگام نیز در کار نخواهد بود. به نظر می‌رسد که برخی گروه‌های سیاسی به صورت عامدانه به دنبال عدم برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.