به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فرماندار گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: هر جایی که سلامتی مردم را تهدید کند باید تعطیل شود.
علیرضا اتابک با بیان اینکه زنگ خطر شیوع پیک چهارم کرونا در گچساران به صدا درآمده است افزود: در هفته گذشته ۲۰ بیمار بستری داشتیم که امروز این تعداد به ۲۹ بیمار رسیده که بسیار خطرناک است.
 
وی ادامه داد: گشت‌های مشترک اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شهرداری، شبکه بهداشت گشت‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌دهند.

فرماندار گچساران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۸۵ مورد تست PCR و رپیدنت از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است که تاکنون چهار هزار و ۵۴۲ بیمار مبتلا به کرونا قطعی شناسایی شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران هم از اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبر داد گفت: در این طرح نیرو‌های بسیجی در کنار کادر بهداشت و درمان در مبادی ورودی شهر مستقر و از مسافران آزمایش کرونا دریافت می‌کنند.

سرهنگ پسنده افزود: افراد دارای علائم کرونایی ۱۴ روز قرنطینه و بسته‌های معیشتی به آن‌ها اهداء می‌شود.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: در طرح محدودیت شبانه در سه هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۴۵ دستگاه خودرو جریمه و ۲۷۲ دستگاه خودرو متخلف توقیف شد.
سرهنگ موسوی افزود: ۹۴ دستگاه خودرو با پلاک مخدوش شده در گچساران توقیف و از تردد آن‌ها جلوگیری شد و ۷۸ دستگاه خودرو جریمه پنج میلیونی ریالی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزارو ۱۱۳ مورد بازدید از اصناف و بازاریان این شهرستان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون انجام شده بیان کرد: ۴۶۲ واحد صنفی در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این شهرستان پلمپ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش نمونه گیری کرونا در اسفندماه خبر داد و گفت: روزانه ۲۵۰ مورد تست کرونا از افراد مراجعه کننده مشکوک و مبتلا به کرونا دریافت می‌شود.

آرین غلامیان با اشاره به اینکه در اسفندماه نمونه‌گیری کرونا در شهرستان افزایش یافته است افزود: در این مدت ۲۸۳ مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.
وی ادامه داد: هم اکنون گچساران در وضعیت نارنجی کرونا است.