شهر خبر

در رومانی؛

اعتراض‌های سراسری در مخالفت با واکسیناسیون اجباری آغاز شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای این شبکه خبری آمریکایی، نزدیک به سه هزار معترض به واکسیناسیون کرونا از سراسر رومانی به دلیل اعلام محدودیت های جدید در میانه افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در خارج از ساختمان پارلمان در بخارست (پایتخت رومانی) گردهم آمده اند.

اعتراض ها در این کشور در پی آن بالا گرفت که در کمتر از شش هفته از کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا در بخارست، افزایش شمار مبتلایان مقامات را بر آن داشت تا بار دیگر محدودیت های شدیدتری را برای یک دوره ۱۴ روزه از امروز دوشنبه اعمال کنند.

این محدودیت ها بارها، رستوران ها، تئاترها، کافه ها و فضاهای سرپوشیده را شامل می شود، زیرا نرخ ابتلا در پایتخت در یک دوره ۱۴ روزه به بیش از سه مورد در هر ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

بسیاری از معترضان پرچم های رومانی را به اهتزاز درآورده و شعارهای "آزادی" و "مرگ بر ماسک" را سر دادند. بر روی برخی پلاکاردهای بزرگ در دست معترضان نوشته شده بود: "نه به واکسیناسیون اجباری".

در این تظاهرات «جرج سیمیون» (George Simion) رهبر حزب راست افراطی ائتلاف برای اتحاد رومانی (AUR) هم حضور داشت که مخالف واکسیناسیون اجباری است. بسیاری از کشورهای کمونیست سابق اروپای شرقی در حال مبارزه با بدبینی نسبت به واکسیناسیون هستند.

براساس یک پایگاه داده های دولتی رومانی، تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در رومانی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

این کشور اروپای شرقی با بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت، تاکنون بیش از ۸۲۸ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده و از میان بالغ بر ۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.