شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اهواز#علوم پزشکی

بیماران با علائم تنفسی در اهواز به کجا مراجعه کنند؟

دکتر فرهاد سلطانی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم در صورت خفیف بودن علائم، تنها به درمانگاه‌های تنفسی مراجعه کنند.

بیماران با علائم تنفسی در اهواز به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند افزایشی مراجعه بیماران و همراهان بیمار به اورژانس بیمارستان‌های اهواز گفت: ازدحام در اورژانس بیمارستان رازی اهواز یکی از معضلات ما است و این مساله، خطر آلودگی افراد را افزایش می‌دهد.

 دکتر فرهاد سلطانی با بیان اینکه مردم نباید از اسم کرونا ترس داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به آلودگی بیمارستان حتی اگر فردی آلوده نباشد ممکن است با مراجعه به بیمارستان، در محیط بیمارستان مبتلا شود. یکی از مشکلات ما این است که یک بیمار با سه همراه به بیمارستان مراجعه می‌کند و در این شرایط، احتمال آلودگی بسیار افزایش می‌یابد و این افراد، دیگران را نیز آلوده می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ازدحام در اورژانس بیمارستان رازی اهواز یکی از معضلات ما است و این مساله، خطر آلودگی افراد را افزایش می‌دهد.

سلطانی بیان کرد: مردم باید در صورتی که تنگی نفس، بی‌اشتهایی شدید یا بی‌حالی شدید دارند به بیمارستان ها مراجعه کنند اما در صورت خفیف بودن علائم، تنها به درمانگاه‌های تنفسی مراجعه کنند تا پزشکان متخصص، بیماران را معاینه کنند و بیماران درمان لازم را دریافت کنند. در اهواز، درمانگاه کمیل، درمانگاه سازمان آب و برق خوزستان، درمانگاه شهید بقایی، درمانگاه فولاد، درمانگاه ولایت و درمانگاه حکیم پذیرای بیماران با علائم تنفسی هستند.

وی گفت: مردم باید به خودشان بیایند و بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در این شرایط باید جراحی‌های غیرضروری را نیز به تاخیر بیندازند.