شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#سایه#تیم ملی#توکیو#2020#المپیک

دادگر: تیراندازانی که سهمیه گرفتند، راهی المپیک می‌شوند/ امیدوارم سایه هاشمی بر سر تیم باشد


دادگر: تیراندازانی که سهمیه گرفتند، راهی المپیک می‌شوند/ امیدوارم سایه هاشمی بر سر تیم باشد

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: قرارداد الهام هاشمی تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و امیدواریم سایه وی بر سر تیم ملی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سال 1399 سال پر فراز و نشیبی برای کشور و فدراسیون بود. ابتدای سال با کرونا مواجه بودیم. برای المپیک آماده می‌شدیم و وقتی فهمیدیم المپیک به تعویق افتاد، برنامه‌ها توسط مربیان طراحی شد و ورزشکاران با تمرینات آنلاین به کار خود ادامه دادند. در نیمه دوم سال بعد از اخذ مجوزها، مسابقات آزاد و لیگ در هر سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی برگزار و یک رضایت عمومی و نسبی نصیب فدراسیون شد.

* امیدواریم حاصل تلاش ملی‌پوشان، مدال المپیک باشد

وی افزود: در پایان لیگ و مسابقات آزاد ورزشکاران نوظهوری داشتیم که امیدواریم پشتوانه تیم ملی باشند. لیگ اهداف پروازی را هم با شیوه جدید طراحی کردیم و بدون اینکه ریالی هزینه کنیم، فواید زیادی کسب شد. اگر قبلاً تفنگ و تپانچه سهمیه گرفتند، یکی از عوامل آن برگزاری منظم لیگ بود و همین برنامه را در اهداف پروازی داریم. به هر حال ما در سال 1400 در معرض آزمون بزرگی به نام المپیک هستیم. 6 سهمیه کسب کرده‌ایم و امیدوارم‌حاصل زحمات عزیزان همراه با مدال المپیک باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: تیم تفنگ و تپانچه به جام‌جهانی هندوستان اعزام می‌شود که دو ورزشکار ما شانس کسب سهمیه دارند. امیدوارم سبد کسب سهمیه ما پربارتر شود. بعد از آن جام جهانی کره جنوبی بود که لغو شد. اردوی آلمان هم کنسل شده و تنها جام جهانی آذربایجان را در پیش داریم که اول تیر برگزار می‌شود. امیدوارم در 14 خرداد که سهمیه‌ها اعلام می‌شود شاهد افزایش سهمیه‌ها باشیم‌.

* برخی خواسته‌های هاشمی خارج از توان ما بود

دادگر در خصوص قرارداد الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: در هر خانواده اختلاف نظر وجود دارد و ما هم‌ مستثنی نیستیم. مهم این است که الان در کنار هم هستیم. گلایه هاشمی به موارد مورد نیاز برای تیم ملی بود. قرارداد وی تا پایان المپیک است و امیدواریم سایه وی بر سر تیم ملی باشد. خواسته‌های وی تامین شده، ولی برخی خارج از اراده فدراسیون و کشور است.

* زمزمه‌ای مبنی بر مهاجرت تیراندازان نداریم

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص مهاجرت ورزشکاران گفت: فدراسیون تیراندازی در صدد  است حداقل‌ها را برای ورزشکاران فراهم کند تا شاهد مهاجرت نباشیم. زمزمه‌ای هم در این خصوص نداریم و در صادر کردن مربیان هم موفق بودیم و در اندونزی و عراق و ترکیه مربی داریم.

* باید با حداقل‌ها کاری کنیم کارستان

دادگر در خصوص لزوم برگزاری اردوی تیراندازان تاکید کرد: امسال به خاطر کرونا اعزام‌ها محدود است. بعد از عید نوروز هم اعزام به اردوی عمان را در برنامه داریم. شرایط کرونا برای همه کشورها است، ولی کار ما را سخت‌تر کرده و باید با حداقل‌ها کاری کنیم کارستان.

* نیمی از فشنگ‌ها در آلمان است

وی در خصوص فشنگ‌هایی که در آلمان مانده است، گفت: تعدادی فشنگ از آلمان خریداری شد که ایران ایر محدودیت گذاشت و نیمی وارد شد و نیمی دیگر در آلمان محفوظ است و در آینده اگر اعزامی شد، وارد می‌شود.

* با خرد جمعی تصمیم گرفتیم المپیکی‌ها به هند نروند!

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص عدم اعزام 5 تیرانداز المپیکی به جام جهانی در هند گفت: فروغی با توجه به اینکه در مسابقات کمتری شرکت کرده بود، به خواست مربی به هند اعزام می‌شود. حفظ بچه‌ها از کرونا از اولویت‌های ما است و این تصمیمات با خرد جمعی است. در این رابطه با مربیان نشست داشتیم و قرار شد کسانی که شانس کسب سهمیه دارند، اعزام شوند.

* حقوق ورزشکاران به موقع پرداخت می‌شود

دادگر در ادامه در خصوص حقوق المپیکی‌ها و درخواست ورزشکاران از علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: حقوق بچه‌ها به موقع پرداخت  می‌شود. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یکسری تعهدات دارند که انجام می‌شود. به ورزشکاران شهرستانی هم از اداره کل کمک می‌شود.

* 80 هزار دلار بدهی به لازلو را پرداخت کردیم

وی در خصوص بدهی به سرمربی سابق تیم ملی گفت: لازلو یکی از مربیان خوب دنیا است که مدیون زحمات او هستیم. اگر امروز سهمیه‌های خوبی کردیم، بنیانگذاری این اتفاق توسط لازلو انجام شد و مربیان خوب ما در کنار وی آموزش دیدند و امروز از بهترین‌های دنیا هستند. لازلو قرارداد سنگینی داشت که اگر امروز در ایران بود، با این افزایش قیمت ارز اصلا ممکن نبود. وی و مربی تپانچه 80 هزار دلار طلب داشتند که ما آن را تسویه کردیم‌. فدراسیون را وقتی گرفتیم 17 میلیارد و 500 میلیون بدهی داشت و به جز شرکت توسعه و تجهیز امروز هیچ طلبکاری نداریم.

* به شرکت توسعه پول بدهیم، چیزی از بودجه برای اعزام‌ها نمی‌ماند

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص بدهی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: در رابطه با پرداخت‌ها به ورزشگاه آزادی در بخش تاسیسات و گرمایش و سرمایش بدهی نداریم. این گلایه اکثر فدراسیون‌ها است که یک امکانات حاکمیتی داریم و نباید ریالی به شرکت توسعه پرداخت کنیم. آنها باید کمک کنند و استفاده کردن از امکانات و اردوها با اجاره دادن منطقی نیست. شخصاً قراردادها را امضا نکردم و تا زمانی که باشم هم امضا نمی‌کنم‌. در مورد فوتبال شاید صادق باشد، ولی تیراندازی نیازمند حمایت بیشتر است. اگر به شرکت توسعه پرداخت داشته باشیم، چیزی از بودجه ما برای اعزام‌‌ها نمی‌ماند. بدهی به شرکت توسعه از گذشته است. در سه سال گذشته چیزی اجاره نکردیم. امیدوارم در وزارت ورزش و شرکت توسعه این مسئله حل شود.

* تیراندازانی که سهمیه گرفتند، راهی توکیو می‌شوند

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص نفرات اعزامی به المپیک عنوان کرد: سهمیه‌ها متعلق به کشور است، نه فرد و مطمئناً هر کشور دنبال اعزام‌ بهترین‌ها است. شیوه نامه‌ای تنظیم شده که نشان می‌دهد شیوه انتخاب افرادی که سوار هواپیمای توکیو می‌شوند، به چه شکل خواهد بود. به نظر می‌رسد کسانی اعزام می‌شوند که سهمیه را گرفتند، اما در صورت بروز مشکل پشتوانه‌های خوبی داریم‌.

 

انتهای پیام/