شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بایدن#انگلیسی#جدید

تایمز خبر داد؛

بایدن برای آزادی «بن نایف» تحت فشار است

بایدن برای آزادی «بن نایف» تحت فشار است

یک رسانه انگلیسی با اشاره به رابطه نزدیک «بن نایف» با برخی از اعضای دولت جدید آمریکا، از تحت فشار بودن «جو بایدن» برای آزادی ولیعهد سابق سعودی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تایمز انگلیس در گزارشی با اشاره به روابط گسترده ای که «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان سعودی با اعضای دولت جدید آمریکا دارد اعلام کرده که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، برای متقاعد کردن ریاض جهت آزاد کردن بن نایف تحت فشار است.

تایمز در این گزارش از بن نایف با عنوان «سعودی مورد علاقه آمریکا» یاد کرده است.

تایمز در گزارش خود افزود که بن نایف، متحد اصلی ایالات متحده آمریکاست و اکنون پس از آنکه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی وی را حبس کرد و به زور ولایتعهدی را از وی گرفت، در شرایط دشواری قرار دارد.

این فشارها بر بایدن پس از آن صورت می‌گیرد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول منتشر کرد و در آن اعلام کرد که این جنایت با موافقت بن سلمان روی داده است.

همچنین این فشارها همزمان با تصمیم دولت جدید آمریکا برای ارزیابی مجدد مناسبات تنگاتنگ خود با عربستان مطرح می‌شود.

در همین رابطه چند روز قبل نیز، «یوسی بیلین» وزیر دادگستری اسبق رژیم صهیونیستی مدعی شد که «جو بایدن» به احتمال زیاد از شاه سعودی بخواهد تا محمد بن سلمان را برکنار کند.

او در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت که پیش‌بینی می‌کند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی خواسته تا پسرش را از ولیعهدی برکنار کند.

«یوسی بیلین» با اشاره به روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا نوشت که عدم تماس او با محمد بن سلمان و تماس با پادشاه، پیام‌های بشدت روشنی دارد.

این وزیر سابق صهیونیستی در خاتمه نوشت که آیا برکناری محمد بن سلمان و جایگزینی «محمد بن نایف» به نفع این رژیم است یا نه؟ وی در پاسخ نوشت که آمریکا تنها همپیمان واقعی تل آویو است، بنابراین هر گزینه‌ای که به نفع آمریکا باشد بی تردید به نفع رژیم صهیونیستی نیز خواهد بود.