شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#ایران#معاون وزیر

کاهش واحدهای تولیدی راکد در کشور

تولیدکنندگان نمایه کارگاه نمایه کارگاه تولیدی نمایه

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال گذشته درصد واحدهای راکد در کشور بیش از ۲۲ درصد بود که در سال‌جاری این رقم به کمتر از ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به اقدامات انجام یافته، یک هزار و ۴۳۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته‌ که امیدواریم این میزان افزایش یابد به‌طوری‌که در سال گذشته درصد واحدهای راکد در کشور بیش از ۲۲ درصد بود و در سال‌جاری این رقم به کمتر از ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته این وضعیت همچنان رضایت‌بخش نبوده و باید در ادامه مسیر، اقدامات بیشتری در راستای بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد انجام شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: یکی از وظایف اصلی ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط بوده و در این راستا کلینیک کسب و کار در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و ۵۰۰ مشاور نیز در این کلینک به کارگیری می‌شود که واحدهای راکد، نیمه راکد و حتی واحدهای فعال، به صورت کارشناسی و کامل مورد رصد این کلینیک قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی برای حمایت از واحدهای تولیدی بیان داشت: برای سال آینده نیز توجه ویژه به کسب‌وکارهای کوچک و دانش بنیان مورد توجه وزارت خانه قرار گرفته و در این راستا زمین‌هایی که در نواحی و شهرک‌های صنعتی بلاتکلیف باقی مانده، پس گرفته شده و در اختیار این واحدهای کوچک و کسانی که برای اولین بار کار تولید در کشور را آغاز می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌ها و واحدهای دانش بنیان نیز سوله‌هایی ایجاد و در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

منبع: فارس