شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

با هدف «سربازگیری اجباری»؛

نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۰۰ مرد جوان را ربودند

نیروهای دموکراتیک سوریه ۲۰۰ مرد جوان را ربودند

نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیاتی با هدف سربازگیری اجباری بیش از ۲۰۰ مرد جوان را در مناطق شمالی سوریه ربودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه گزارش داد که شبه نظامیان وابسته به نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه ظرف دو روز گذشته از شهرها و روستاهای واقع در استان‌های الرقه و الحسکه در شمال سوریه مردان جوان را ربوده‌اند.

سانا به نقل از منابع محلی در رقه گزارش داد که نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در عملیاتی موسوم به «سربازگیری اجباری» در مناطق تحت کنترل خود در بیرون از مساجد در کمین مردان جوان نشسته و سپس آنها را ربوده‌اند.

سایر منابع آگاه نیز گفتند که بخشی از این نیروها شماری از غیرنظامیان را در جنوب الحسکه ربوده و آنها را به اردوگاه‌های خود منتقل کردند.

طبق برخی گزارشها، روز شنبه نیز شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا افراد را از خانه‌های خود در استان الحسکه و غرب استان الرقه ربودند.

گفتنی است که یگانهای مدافع خلق (YPG) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) سوریه است، استان‌های الحسکه، الرقه و بخشهای شمالی استان حلب را به امید واهی تشکیل یک دولت مستقل کُرد تحت کنترل دارد.

لازم به ذکر است که نیروهای نظامی ایالات متحده سال میلادی گذشته در شهر حس که در شمال شرق سوریه یک پایگاه نظامی برپا کرده و میدان‌های غنی نفت و گاز در استان دیرالزور شرقی را با همدستی نیروهای دموکراتیک سوریه به اشغال خود درآوردند.