شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عید نوروز

آب و هوای مقاصد پرطرفدار توریستی در عید نوروز امسال چگونه است؟

آب و هوای مقاصد پرطرفدار توریستی در عید نوروز امسال چگونه است؟

آب و هوای مقصد، از آن دسته اطلاعاتی است که هر چقدر دقیق‌تر درباره‌اش بدانیم، سفرمان را دلپذیرتر می‌کند، زیرا متناسب با آن لباس برمی‌ریم و با کوله‌باری از لباس‌های بلااستفاده بارمان را سنگین نمی‌کنیم، همچنین پیش از سفر می‌توانیم جاذبه‌هایی که برای آن آب و هوا مناسب هستند را انتخاب کنیم و برایشان برنامه بریزیم. گرچه، آب و هوا بسیار متغیر است و همیشه پیشبینی‌ها صددرصد به وقوع نمی‌پیوندد، امّا به هر حال کلیت آن مشخص است. بنابراین بد نیست همیشه اگر به سمت مقاصد خنک‌تر می‌رویم، تکه‌ای لباس گرم مناسب هم با خودمان ببریم که به خاطر تغییر چند درجه‌ای هوا، سفر به کاممان تلخ نشود یا اگر مقصدمان گرم است، با لباس‌های زمستانی و نامناسب، از گرمای هوا کلافه نشویم!

امّا، در نوروز 1400 با وجود کرونا، اندکی سفرهای نوروزی در جریان است، بنابراین در این مطلب قصد داریم بر اساس داده‌های معتبرترین سایت هواشناسی (Accu weather)، نگاهی به پیشبینی آب و هوای چند مقصد پرطرفدار خارجی بیندازیم:

1. آب و هوای استانبول در عید نوروز

با وجود اینکه استانبول فاصله زیادی تا ایران و تهران ندارد، امّا به خاطر قرار گرفتنش در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، دمای هوای آن در هفته اول عید، سردتر از ایران است. البته تفاوتش این است که به خاطر رطوبتش، اختلاف دمای بیشینه و کمینه زیادی ندارد، بنابراین دمای شب‌ها و اول صبح خیلی اختلاف زیادی با ظهرهایش نخواهد داشت. امّا به خاطر درجه پایین دمای هوا، سعی کنید لباس گرم هم همراهتان داشته باشید که اگر احساس سرما کردید، استفاده کنید. پیشبینی هوای استانبول در هفته اول عید به ما نشان می‌دهد که چندان بارانی در پیش نیست، گر چه شاید کمی هوا ابری و همراه با وزش باد باشد، امّا انتظار بارندگی نمی‌رود. بنابراین اگر مسافر تور استانبول هستید، حواستان به آب و هوای کمی خنکش باشید.

آب و هوای استانبول
2. آب و هوای آنتالیا در عید نوروز

آنتالیا که جزو شهرهای ساحلی جنوب غربی ترکیه محسوب می‌شود، به نسبت استانبول در عرض‌های پایین‌تری قرار گرفته و دمایش به دمای هوای تهران نزدیک‌تر است. امّا اختلاف بیشینه و کمینه دمای بیشتری نسبت به استانبول دارد. با توجه به پیشبینی آب و هوای آنتالیا در هفته اول عید 1400، به جز روز 4 فروردین که هوا بارانی است، روزهای دیگر ابری و کمی آفتابی‌تر است. پس، اگر تصمیم به سفر با تور آنتالیا گرفته‌اید، به آب و هوایش هم دقت کنید. یکی از امکانات ویژه هتلهای لوکس آنتالیا استخرهای سرباز با آبگرم است که برخی از هتلهای لوکس ارائه دهنده این خدمات هستند، برایاینکه بتوانید در نوروز سفر خوبی در آنتالیا برنامه ریزی کنید دقت کنید که حتما هتلها برنامه های جانبی داشته باشد و اگر بتوانید هتلی را پیدا کنید که استخر سرباز باآبگرم داشته باشد استفاده بیشتری و بهتری از هتل خواهید داشت.

آب و هوای آنتالیا
3. آب و هوای آلانیا در عید نوروز

آلانیا هم که فاصله نزدیکی با آنتالیا دارد، به عنوان یک شهر ساحلی در جنوب، آب و هوایی مشابه آنتالیا دارد. اگر با تور آلانیا در نوروز 1400 قصد سفر دارید، توجه کنید که هوایش ابری و کمی آفتابی است و به خاطر رطوبت هوا، سرمای خشکی انتظار نمی‌رود امّا دو روز 3 و 5 فروردین احتمال بارندگی هم دارد. بنابراین اگر قصد گردش در روزهای بارانی دارید، لباس مناسب همراه داشته باشید. در آلانیا نیز هتل لانگ بیچ هم برنامه های نوروزی برای فارسی زبانان دارد و هم اینکه استخرهای سرباز و پارک آبی های آن، آب گرم دارند. این مطلب توسط کارگزار تورهای آنتالیا مطرح شده و لست سکند صحت و سقم آنرا تایید 100% نمیکنید.

 آب و هوای آلانیا


4. آب و هوای مارماریس در عید نوروز

مارماریس از دیگر مقاصد پرطرفدار ترکیه است که مثل آنتالیا در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته و تقریبا هم‌عرض با آنتالیاست. اگر در هفته اول نوروز، با تور مارماریس راهی سفر هستید، پیشبینی می‌شود آب و هوایش کمی گرم‌تر از آنتالیا و آلانیا باشد با این تفاوت که آخر هفته‌اش بارانی‌ست. اختلاف دمای بیشینه و کمینه مارماریس در این هفته، حدود 10 درجه است، بنابراین ممکن است در مارماریس شب‌ها یا اول صبح نیاز به لباس کمی گرم‌تر داشته باشید.

آب و هوای مارماریس
5. آب و هوای کوش آداسی در عید نوروز

کوش آداسی از شهرهای نسبتا غربی ترکیه است که عرض جغرافیایی‌اش کمی از آنتالیا، آلانیا و مارماریس بالاتر است امّا اختلاف دمای زیادی با آنها ندارد و می‌بینیم که مثل آن‌ها، دمای بیشینه و کمینه‌اش، تقریبا 10 درجه است. بنابراین اگر با تور کوش آداسی قصد سفر به به ترکیه را دارید و علاقمند به گردشگری شبانه مخصوصا نزدیکی ساحل هستید، لباس گرم هم به همراه داشته باشید تا سرمای هوا، مانع گشت‌وگذارتان نشود. با توجه به پیشبینی هوا، بارندگی در هفته اول عید در کوش آداسی انتظار نمی‌رود امّا هوا کمی ابری خواهد شد.

آب و هوای کوش آداسی
6. آب و هوای ازمیر در عید نوروز

 ازمیر از دیگر شهرهای ساحلی غرب ترکیه است که جزو مقاصد پرطرفدار ترکیه محسوب می‌شود. اگر با تور ازمیر راهی ترکیه هستید باید بدانید که به خاطر قرار گرفتنش در عرض‌های بالاتر، هوایش کمی سردتر از تهران است؛ امّا اختلاف چندانی ندارد. به دلیل اختلاف دمای بیشینه و کمینه، انتظار می‌رود شب‌ها و صبح زودش کمی سردتر باشد، بنابراین اگر سرمایی هستید، یک دست لباس گرم را فراموش نکنید. طی این یک هفته، پیشبینی می‌شود هوایش آفتابی و ابری باشد اما آفتابش رمق چندانی نخواهد داشت.

آب و هوای ازمیر
7. آب و هوای دبی در عید نوروز

دبی به عنوان شهری صحرایی در دل امارت متحده عربی، همچنین قرار گرفتنش در عرض‌های پایین‌تر جغرافیایی، هوای گرمتری به نسبت ایران دارد و اقلیمش به شهرهای جنوبی ایران تا حدودی شبیه است. اگر قصد سفر با تور دبی را دارید، لازم است بدانید که هوای آفتابی و گرمی در هفته اول عید 1400 در پیش است. اختلاف دمای بیشینه و کمینه در دبی به خاطر خشک بودنش، زیاد است بنابراین انتظار می‌رود شب‌های خنک‌تری داشته باشد. درنتیجه، سعی کنید چمدانتان را فقط با لباس‌های گرم و زمستانی پر نکنید.

آب و هوای دبی
8. آب و هوای سریلانکا در عید نوروز

 سریلانکا با توجه به قرار گرفتنش نزدیک استوا، هوای گرم و مرطوبی دارد، از طرفی با فاصله زیادی که از ایران دارد، باید بدانید که اختلاف دمای هوایش هم متفاوت است. شهرهای مختلف سریلانکا مثل بنتوتا، کلمبو و کندی که میزبان تور سریلانکا هستند، هفته اول فروردین 1400، آب و هوایی نیمه ابری و تقریبا بدون تغییر دارد، از طرفی به خاطر رطوبت بالای هوا، اختلاف دمای بیشینه و کمینه‌شان زیاد نیست. دکر این نکته نیز جالب توجه است که برخی از هتلهای سریلانکا (مانند هتل تاج بنتوتا) خدمات All Inclusive ارائه میدهند و این امر شاید در انتخاب مقصد نوروزی مسافران تاثیر گذار باشد.

آب و هوای بنتوتا در عید نوروز

اگر به پیشبینی آب و هوای بنتوتا در هفته اول فروردین نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید دمای کمینه و بیشینه آن طی این یک هفته فقط به اندازه یک درجه جابه‌جا می‌شود و تغییر چندانی نخواهد داشت. هوا هم عمدتا ابری با کمی آفتاب است.

آب و هوای بنتوتا

آب و هوای کلمبو در عید نوروز

هوای کلمبو هم مانند بنتوتا تقریبا بی‌تغییر است و دمای بیشینه و کمینه‌اش حدود 5 درجه اختلاف دارد. طی این یک هفته، آسمان کندی تا حدودی ابری است.

آب و هوای کلمبو

آب و هوای کندی در عید نوروز

هوای کندی در این یک هفته اول فروردین 1400، بین یک تا دو درجه تغییر می‌کند. آسمان کندی در این یک هفته عمدتا ابری است.

آب و هوای کندی
9. آب و هوای مالدیو در عید نوروز

 مالدیو هم از دیگر مقاصد پرطرفدار سال 2021 است که نوروز امسال میزبان مسافران است. مالدیو به دلیل نزدیکی‌اش به سریلانکا، آب و هوای مشابه سریلانکا را دارد. اگر مسافر تور مالدیو هستید، انتظار هوایی نسبتا گرم و مرطوب را در هفته اول فروردین داشته باشید. هفته اول فروردین در مالدیو، هوای یکسانی دارد و عمدتا هوایش ابری و کمی آفتابی است. بنابراین، آب و هوایی تقریبا استوایی را در مالدیو تجربه خواهید کرد. مالدیو از آن دست مقاصدی است که اکثر مسافران دوست دارند به آن سفر کنند و در بالای لیست سفر آرزوهای مسافران معمولا نام مالدیو نیز به چشم میخورد.

 آب و هوای مالدیو

 

امیدواریم بررسی پیشبینی هوای این مقاصد پرطرفدار، سفر دلپذیرتری را برایتان فراهم کند. با دانستن وضعیت اقلیم مقصد سفرتان، می‌توانید دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید و بارتان را سبک‌تر ببندید. همه تقریبا میدانیم که نمیتوان به پیش بینی های آب و هوا به صورت کامل و 100% بسنده کرد اما میتواند تا حد زیادی آنها را معتبر و موثق خواند . با توجه به پیش بینی ها، مناسب ترین شهرها و کشورها برای مسافرت در نوروز به دبی، سریلانکا و مالدیو هستند و دیگر شهرها و مقاصد در الویت چندم قرار میگیرند. اما ترکیه و هتل های ساحلی و ریزورتهای آن به دلیل ارائه خدمات All Inclusive و البته استانبول (چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟) به دلایل گوناگون معمولا جز انتخاب های نهایی اکثر مسافرین ایرانی هستند.

همچنین اگر علاقمند هستید تا از وضعیت نهایی شهرها و مقاصد خارجی و داخلی که میتوانید در نوروز 1400 به آنها سفر کنید مطلع شوید، مطلب "ایرانی ها در نوروز 1400 به کدام کشورها و شهرها میتوانند سفر کنند؟" را مطالعه کنید.

 

تالیف: لست سکند